Rio 2

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro » Lapa
October 26th 2007
Published: October 27th 2007

Eindelijk de zon. Rio ziet er gelijk heel anders uit met blauwe lucht en brandende zon. Vanmorgen naar de Favela Rocinha gegaan met Louïs van de company Be a local. Hij heeft een deal met de drugslord van Rocinnha veilig de Favela in te mogen. Hij zegt dat de Favela veiliger in als op straat in Rio. De simpele reden is dat de politie zich aan regels dient te houden en de drugslords niet. De drugslords willen geen problemen die de drughandel kunnen bedreigen dus houden ze hun eigen stoep schoon.

De company "Be a local" ondersteund een project waar kinderen worden opgevangen en geeft dus ook terug aan de Favela. Het geeft wel een apart gevoeld om zo door een Favela te lopen. Is het aapjes kijken of oprechte belangstelling? Het geeft wel een goed beeld hoe de armen kant van de stad Rio leeft. Klein, op elkaar gepakt, nauwelijks voorzieningen maar een dak boven hun hoofd, geen belasting, veilig zolang je volgens de regels leeft.

In de middag ben ik het suikerbrood gaan bezoeken. In de lift moest in denken aan de James Bond film keek even of Jaws er was. Een prachtig uitzicht van de top. Lekker een drankje gedronken en genoten van het uitzicht tussen de andere toeristen. Een groot verschil met die morgen. Ik kwam twee engels jongens uit het hostel tegen. Samen met hen ging ik terug naar central waar we in een barretje wat zijn gaan drinken.

De vrijdag avond in Lapa is een groot feest. Allerlij stalletjes op straat en in al de clubs is het party time. Veel live muziek en samba dansen. Ik verbaas me weer over hoeveel Nederlanders je tegen komt op de gekste plaatsen. In het hostel waren er een stel die werken voor een vrijwilligers project 80km buiten Rio. Een van de barretjes leek wel gevuld met alleen maar nederlanders. Ik dacht dat het een tourgroep was maar het bleek de wekelijkse afspraak te zijn van alle Nederlanders die in Rio wonen en werken. Het was een zware avond. Capirinha all you can drink for only 10 reals.....niet gezond.

Favela Rocinha 2Favela Rocinha 2
Favela Rocinha 2

Guide Luis from be a local explaining.
Bakery in RocinhaBakery in Rocinha
Bakery in Rocinha

Even Lenny Kravits was here! So it must be good.

27th October 2007

hoi
He Patrick, Leuk om te lezen hoor! Blijf schrijven en foto's posten en tot skyps. Jeroen
3rd October 2009

Greetings from Holland
Hi Pat! Ik zie dat je in brazilie zit.... geweldige foto's! Ik kwam erachter via Lars' hyves! Groetjes en tot gauw! Ton

Tot: 0.115s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0671s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb