Brasil Ilha Grande

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Ilha Grande
February 10th 2007
Published: February 15th 2007

Na 2,5 uur bussen vanuit Rio komen we aan in Angra dos Reis, een havenplaatsje om vanaf daar de boot te pakken naar Ilha grande.

Begint het net mega te regenen en bleek dat de ferry net vertrokken was..
Er gingen nog misschien bootjes maar was ff afwachten.. gelukkig was de storm gauw verdwenen.. alleen nog wat regen.. met z´n allen op de boot en 2 uur later kwamen we dus aan op het schitterende eilandje.

Het is een helemaal groen met een paar strandjes eiland en 1 centrumpje Abraao, waar alle restaurantjes, hostels zich bevinden. verder is het redelijk onbewoond en ongerept.

Ons hostel Aquario is pefect.. lekker kamer, hangmatjes, uitzicht op zee en het hostel heeft een eigen bar en strandje..om toch ff een minpuntje te vertellen; willem zit aan de bar een biertje te drinken met Sebastian (chileen), ik sta lekker te douchen komt opeens de schoonmaakster de douche binnen (dus via de kamer) ff doodleuk vertellen dat de linker knop voor de warme douche is !!!

de eerste dag een dag(boot)tripje gedaan met een paar gekke chilenen en knotsgekke kapitein.. veel gelachen overigens ondanks dat mijn (willem) spaans niet zo goed is. Gelopen naar een leuke waterval, wat gesnorkeld in een baaitje ondertussen een lekker visgerecht gegeten... savond in het centrum wat gedronken in een van de barretjes..

De dag erna was een mooie zonnige dag. We hebben vandaag 2 uur gelopen naar het mooiste stand van brazilie; Lopes Mendez. De golven waren hier enkele meters hoog, dus je zag steeds van die super surf dudes over de golven knallen.. Wij willen ook graag leren golfsurfen alleen dit waren dus geen beginnersgolven, way out of our league hahah. dus hebben we eerst maar ff gekeken hoe het moet..

na een paar uur schaduw toch maar een half uurtje in de zon.. die was al weer genoeg om als 2 rode kreeften terug te lopen naar een bootje die ons terug bracht naar het hostel.

Daar ons dagelijks ritueel gedronken (vers geperste fruit sapjes) en na een lekker koude douche stonden we samen met onze andere hostelgenoten te wachten op de All you can eat BBQ hahahha....heerlijk !!!!

15th February 2007

mooi!
Het ziet er mooi uit daar!veel plezier!
16th February 2007

Jaloers!!! ziet er gaaf uit daar!!
Dag lieve reizigers! Wat ziet het er gaaf uit daar zeg!!! Rio is volgens mij ook wel een gave stad, en Ilha de nde is echt een superplek om je reis te beginnen zeg!! wat mooi daar, echt heel idyllisch!!Nu alleen hopen dat jullie niet te "verwend" raken door zo'n mooi eilandje, dat je de andere eilandjes straks niet meer zo bijzonder vindt ;) En wat een gaaf hostel ook zeg!!! echt super met zo'n view!!En jullie vieren carnaval dus niet in Rio, wel verstandig denk ik! Wel gek dat jullie nu ook al een zakkenroller tegen hebben weten te houden, het maakt je wel allert iniedergeval, maar het lijkt me inderdaar wel gek dat iemand die je net heeft geholpen je probeert te rollen!! Geniet er heel erg van en doe ook voorzichtig!! heel veel liefs van Marijtje
17th February 2007

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben al weer veel gezien. Gaan jullie nou ergens anders nog carnaval vieren? Wel beter dan hier zeker (nieuwe carnavalshit: ''Heb je eieren in de kast"-o.i.d.) Kus Wout, Fie en Joyce

Tot: 0.224s; Tpl: 0.012s; cc: 31; qc: 142; dbt: 0.1149s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb