Sandvolleyball i Pantanal

South America » Brazil » Pantanal
October 22nd 2008
Published: October 27th 2008

AraraAraraArara

En av puosadaen's mange "kjaeledyr".
Dag 131.

Vi vaaknet til nydelig soloppgang over Pantanal med landskap som minnet mest om gress-slettene i Afrika - aapne gress-sletter med klynger av traer innimellom. Vi kom til Campo Grande 08.30 og ble overfalt av folk som ville selge oss guidede turer til Pantanal. Vi satt oss ned og saa paa de ulike alternativene vi hadde (flyers),og bestemte oss for aa reise med Ecological Expeditions. De hadde samarbeid med hostellkjeden HI (Hostelling International).

Da vi kom til hostellet, som var mindre enn 5 minutter fra termialen, fikk vi frokost for vi gjorde avtale om turen. Vi fikk god informasjon om turen, som var en tur med 3 overnattinger. De foretrakk kontant betaling, saa guiden (Levi) fulgte Jane til naermeste bankterminal, ventet paa henne utefor, og fulgte henne tilbake til hostellet. Turen kom paa 900 reais totalt, inkludert overnatting i dobbeltrom med eget bad, 3 maaltider for dagen (2 varme maaltider) og guidede turer. Vi fikk beskjed om at i distriktet vi var i, Mato Grosso del Sur, maatte vi stille klokken en time tilbake. Vi skulle reise til Pousada Santa Clara kl. 10.30, saa det var 3 timer aa vente. Vi fikk nokkel til et rom paa hostellet, slik at vi kunne faa tatt oss en dusj om vi ville.

Vi var 6 personer som skulle til Puosadaen; guiden (Levi), et irsk par (Elaine og Alan), en jente fra London (Alex) og oss to (Jane og Eirik). Vi ble kjort i en minibuss, og da klokken var ca. 14 stoppet vi for aa spise lunsj (ikke inkludert i prisen) Det var typisk brasiliansk lunsj - buffet. Da vi kom inn i restauranten fikk vi utdelt hvert vaart plastkort med strekkode. Paa koden registrerte de det vi spiste og drakk, og da vi kom til kassen leste de av strekkoden for betaling.

Vi kjorte videre vestover i ca. 2 timer, og stoppet i veikrysset Buraco das Piranhas (BR262). Der ble vi plukket opp av en jeep fra Pousadaen. Vi satt paa benker paa lasteplanet. De andre, fra de britiske oyer satte seg paa skyggesiden, mens vi nordmenn (som taaler ekstreme mengder sol), ble sittende paa solsiden. Det tok ca. 30 minutter aa komme fram, veidekket bestod av grus og fin sand. Det foltes som om vi kjorte paa sno - bilen slingret fra side til side.

Guiden vaar sa at vi etter middag skulle faa vite
Vi venter i skyggenVi venter i skyggenVi venter i skyggen

Fra venstre: Alex, Eirik, Elaine og Alan.
hva vi skulle gjore neste morgen. Mens vi ventet paa middagen provde vi aa spille sandvolleyball med hverandre, men ballene manglet litt luft, saa det var tungt og slaa de over nettet. Det kom 3 franske - et par (Blondine og Benjamin) og en jente (Asoline), som spurte om de kunne faa vaere med og spille med oss. Da vi sa at det var lite luft i ballen, lop Blondine bort til resepsjonen og fikk laane en pumpe. Det ble et spent oppgjor mellom Frankrike og Norge i sandvolleyball. Frankrike vant helt klart - de var 3 paa laget 😊

Etter middag satt vi en liten stund og snakket med de franske, for vi gikk tidlig og la oss. Vi var trotte etter nesten 1 dogn paa reis.

Pousada Santa ClaraPousada Santa Clara
Pousada Santa Clara

Endelig framme etter nesten et dogn paa reis.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0501s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb