Endelig tatt oss tid til aa opprette Skype konto

Brazil's flag
South America » Brazil » Paraná » Foz do Iguaçu
October 21st 2008
Published: October 27th 2008

Dag 129 og 130.

Idag, mandag, var det viktigste av alt aa faa vasket litt klaer. Vi hadde egentlig tenkt aa reise videre i dag, men siden vaskeriet hadde stengt sondagene kunne vi ikke levere fra oss klesvasken for idag. Det er den varmeste dagen vi har opplevd saa langt paa turen. Den hoye luftfuktigheten gjorde sitt til at det foltes varmere enn de 35 gradene som var.

Formiddagen gikk med til soling. Midt paa dagen trengte Jane litt skygge, saa hun fikk bl.a. ordnet konto paa Skype (virkelig paa tide...). Det gikk et par timer med til det, og aa snakke i telefonen med foreldrene vaare.

Vi laget sein lunsj/ tidlig middag, og etterpaa gikk vi for aa kjope en troye uten ermer til Eirik. Han trengte det for “Han holdt paa aa omkomme i varmen i de sorte T-skjortene sine...” Dessverre stengte alle butikkene akkurat da vi gikk ut - kl. 19.

Vi gikk derfor tilbake til hostellet, og brukte kvelden paa aa skrive dagbok og legge ut entry paa bloggen. Seint paa kvelden fikk vi klesvasken tilbake.

Tirsdag var Eirik oppe tidlig og kjopte bussbilletter til Campo Grande i resepsjonen paa hostellet. Vi trodde at vi hadde kontanter til aa betale oppholdet paa hostellet, men 200 reais var paa mystisk vis forsvunnet. Vi velger aa tro at vi har mistet de. Saa etter frokosten maatte vi i minibank for aa ta ut penger.

Etter utsjekking kl. 12, satt vi for det meste ved bassenget og solte oss. Vi var kun avbrutt av avansert lunsj i to-tiden (hot-dog). Kl. 16.30 tok vi lokalbuss til bussterminalen. Vi hadde som vanlig regnet med at vi paa terminalen kunne faa kjopt noe mat til bussturen. Men, de solgte kun vann og kjeks.

Bussen gikk presis kl. 18. Da vi hadde kjort i 2 timer, var vi framme i Cascavel. her skulle vi bytte buss, som hadde avgang videre til Campo Grande kl. 21. Mens vi ventet paa bussen, gikk vi paa kafe paa terminalen og kjopte oss hver vaar bit rullepizza. Det var mest brod, men det var godt aa faa i seg noe mat.

Bussen var full, med kun 5 turister inkludert oss. Reisen var behagelig, med gode seter og passe temperatur (det virker som om de fleste buss-sjaaforene vil vise hvor god air-condition de har, saa de setter ofte temperaturen for lavt - rundt 16 grader).

Tot: 0.161s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 54; dbt: 0.0915s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb