Mooie landschappen


Advertisement
Bolivia's flag
South America » Bolivia » Potosí Department
November 19th 2007
Published: November 20th 2007
Edit Blog Post

ZONSONDERGANG VANUIT DEZONSONDERGANG VANUIT DEZONSONDERGANG VANUIT DE

TREIN NAAR UYUNI
Ola!!!Iedereen,

Hier een een blog over een mooi en ruig Bolivia.
Vanuit La Paz ben ik met de bus naar Oruro gegaan. 4uur Over de droge hoogvalkte met hier en daar een dorpje.
In Oruro was verder niet veel te beleven dan te wachten op de trein. Het is een mijnwerkers stadje. In Bolivia zitten veel grondstoffen in de grond, die er op een nog primitieve manier uitgehaald worden.

Verder met de trein naar Uyuni door een woestijnachtig landschap. Langs een meer met flamingo´s en een prachtige zonsondergang kwam ik ´s avonds laat aan in Uyuni. Dit ligt op 3700m en het word ´s nachts dan ook heel koud. Gelukkig snel een hostal gevonden en onder een paar dikke dekens.
Uyuni is bekend om de grootste zoudvlakte ter wereld en die wilde ik dus ook bezoeken. De volgende morgen een toeristen bureautje opgezocht en een toer van 4 dagen afgesproken. Met een 4x4auto naar de zoutvlakte en verder wat vulkanen en meren bekijken om te eindigen in San Pedro de Atacama in Chili.
Dit was echt een prachtige tocht door een leeg, ruig en droog landschap. De luchtvochtigheid is heel laag, dus je kunt heel ver kijken en de
ONDERWEG NAAR ORUROONDERWEG NAAR ORUROONDERWEG NAAR ORURO

OVER DE ALTIPLANO. DROOG LANDSCHAP MET HIER EN DAAR GRAZENDE ALPACA´S
zon was zeer sterk. Met factor 30 verbrand ik hier nog.
Ik denk de foto´s vertellen de rest.

San Pedro ligt in de Atacama woestijn van Chili en leeft alleen van het toerisme. En aangezien ik genoeg woestijn gezien heb, ben ik met de bus over hoge passen naar Argentinië gegaan. Het was een ongeloofelijke tocht (12uur), vanuit de droge woestijn waar het bijna nooit regent naar Salta waar ik in de gietende regen aankwam. Hier is alles groen, er groeien zelfs palmen en sinasappelbomen.
Salta is een mooie koloniale stad met mooie pleinen en kerken. en het is er heerlijk warm (na al die kou). Dit is ook wel weer wennen en zweten!!!

Allemaal de groeten uit Salta. (Ook aan Maxima, als je hier zegt dat je uit holanda komt, dan komt Maxima boven tafel)




Additional photos below
Photos: 50, Displayed: 23


Advertisement

UITZICHT OVER ORUROUITZICHT OVER ORURO
UITZICHT OVER ORURO

EEN MIJNWERKERS STADJE
TREIN GING OVER EEN DIJKJETREIN GING OVER EEN DIJKJE
TREIN GING OVER EEN DIJKJE

DOOR EEN MEER. ER ZATEN VEEL FLAMINGO´S (NIET OP FOTO)
TREINEN KERKHOFTREINEN KERKHOF
TREINEN KERKHOF

HIER STAAT ALLES WEG TE ROTTEN. ZAL LANG DUREN IN DEZE DROOGTE.
WEET NIET MEER HOE DEZE BEESTEN HETEN,WEET NIET MEER HOE DEZE BEESTEN HETEN,
WEET NIET MEER HOE DEZE BEESTEN HETEN,

MAAR IK ZAG ZE VAAK ONDERWEG
OP DE ZOUTVLAKTE VAN UYUNIOP DE ZOUTVLAKTE VAN UYUNI
OP DE ZOUTVLAKTE VAN UYUNI

1/3 DE GROTE VAN NEDERLAND. ZOUT ZOVER JE KUNT KIJKEN, MET DIKTES TOT 20 METER DIEP
HOTEL. HELEMAAL GEMAAKT VAN ZOUTBLOKKENHOTEL. HELEMAAL GEMAAKT VAN ZOUTBLOKKEN
HOTEL. HELEMAAL GEMAAKT VAN ZOUTBLOKKEN

MET ZWEMBAD (zal wel zout zijn)


20th November 2007

REIZIGERNEEF:-)
Hey apie! Wat ziet het er weer ongelofelijk mooi uit daar op de foto's! Geweldig! leuk dat je weer een verslag bij hou, ik hoorde dat je de 29e terug komt, heleen dr bruiloft..... hoe laat kom je terug? ik wil je verhalen en je echt foto's wel weer zien hor!! Geniet er van!! en ik hoop dat ik snel een keer met je mee kan! lijkt me geweldig! Groetjes, Arjan
21st November 2007

Hey Apie, The pictures are very beautiful! I would like see the landscape there. Have a good time and enjoy oneself from your holiday! Greet, Cor.
28th November 2007

belangstellende
Hallo Adriaan, weer een hoop indrukken, absoluut ook een heel mooi stukje natuur. Met name de zoutvlakte en de geisers lijken me geweldig. goeiereisvrijdag en kom maar eens snel langs met je foto's en film. groeten uit de pijl

Tot: 0.135s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb