Werk, zwembad en ruïnes


Advertisement
Published: February 6th 2007
Edit Blog Post

¡Todo bien!



Het is al mijn vierde week hier bij Viva en voor mijn gevoel gaat de tijd erg hard. Ik moet af en toe wachten op informatie, maar ik hoef me niet te vervelen. Vorig weekend ben ik met Marjolein en de andere Delftenaren naar Inca ruïnes in de buurt gegaan. Nou ja in de buurt, het was iets van 3,5 uur rijden. Ze hadden een busje met chauffeur geregeld en er was gelukkig nog een plekje over voor mij. We kregen daar een rondleiding van een gids die gouden tanden belangrijker vond dan een schone trui zonder gaten, maar het was zeker interessant. De ruïnes waren in een bergachtig gebied en dat heeft dus ook voor mooie foto´s gezorgd.



Ik was uitgenodigd voor de verjaardag van de vader van Daniela en dat was erg leuk om mee te maken. Ik kon er maar heel even zijn, de verjaardag was namelijk in mijn lunchpauze en dan heb ik (3x per week) ook Spaanse les. Eigenlijk verschilde het niet zoveel van een ¨traditionele¨ Nederlandse verjaardag. De familie en vrienden zaten aan een tafel in de tuin. De hulp zorgde binnen voor het eten, de barbecue stond aan en ook al was het pas half 2; alle drankjes (rum, wodka, mierzoete wijn en enkele locale mixjes) stonden gezellig op tafel. Ik moest natuurlijk iets lokaals proberen, dus was het maar goed dat ik maar even kon blijven, anders had ik wel een hele gezellige middag op mijn werk gehad.



Afgelopen week stond verder in het teken van ons nieuwe zwembad! We hebben besloten onze tuin om te bouwen tot een high-class beach-resort en het is bijzonder goed gelukt!! Onze geplande bergwandeling ging door wat ziektegevallen niet door, maar door het extreem lekkere weer konden we volop baantjes trekken in ons golfslagbad. In de straten vermaakt de lokale jeugd zich met het gooien van waterballonnetjes (een nationale pre-carneval sport) naar alles en iedereen. Vooral meisjes met strakke topjes (bij voorkeur wit) zijn het doelwit van de jongens. Ze zijn er ook uitermate laf mee, want ze gooien pas als je voorbij bent. Of ze gooien vanuit rijdende pick-up trucks, waar ze dan met een mannetje of zes achterin zitten. Maar aangezien het weer erg lekker is, is het eigenlijk allemaal best grappig.



Zaterdag en zondag hebben we gebarbecued. Zaterdag gaven de Delftenaren een geslaagde afscheidsbarbecue op hun dakterras en zondag was het onze beurt. Onze huisduitser vertrekt binnenkort en dus hebben wij onze kunsten vertoond. Door die lage prijzen hier, blijft het ook nog eens leuk. We hebben voor 55 euro een barbecue, met drank en alles, gegeven voor 17 man (en ja we hadden genoeg)!!



Verder vermaak ik me hier goed met uit (eten) gaan, bioscoopje/filmpje, of gewoon een drankje doen.





Groeten,
Niels



Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



10th February 2007

Jo Niels
Hee Niels ziet er relax uit daarzo! leuk om af en toe wat te lezen, veel plezier nog! Patrick
17th February 2007

Hoi Niels
Leuk om te lezen en te zien dat het prima met je gaat in Bolivia. Leuke foto's en zo te zien zit je daar niet verkeerd! Verder nog veel plezier en succes met de stage. Groetjes van ons

Tot: 0.146s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 58; dbt: 0.1119s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb