Sucresta

Published: August 6th 2007

Viimeinen ilta Potosíssa toi matkailijoiden elamaan hieman jannitysta ja epamukavuutta. Meilla oli suunnitelmissa menna yhteen opaskirjan mainostamaan ravintolaan syomaan meksikolaista. Jo ennen tuohon ravintolaan paasya oli meidan mentava ohitse taydessa varustuksessa olevien mellakkapoliisien. Ravintolassa ei kuitenkaan ollut lupauksista huolimatta meksikolaista, mutta siella selvisi syy kadulla oleviin poliiseihin. Yliopiston vaella oli kuulema mielenosoitus, mutta sen pitaisi olla ihan rauhallinen.

Me paadyttiin vaihtamaan ravintolaa, koska ekassa paikassa ei ollut sita mita haluttiin. Seuraavaksi me mentiin torin lahella sijainneeseen 4.060 ravintolaan, joka oli ihan taynna. Paatettiin kuitenkin jaada eteiseen tuoleille odottamaan poydan vapautumista. Siina hetken istuskeltuamme henkilokunta tuli sulkemaan ulko-ovet, silla mielenosoitus oli tulossa lahistolle. Hetken paasta nenassa alkoi kirvella, kun poliisi ampui ulkona kyynelkaasukranaatteja. Alkuun kirvely oli vain vahan epamiellyttavaa, mutta hetkea myohemmin savua tuli sisaan niin paljon, etta oli pakko siirtya pois eteisesta mahdollisimman kauas ravintolan takaosiin, missa sitten kyyhotettiin yhdessa muiden asiakkaiden kanssa. Etta sellainen rauhallinen mielenosoitus...No savu haihtui aikanaan ja ravintolaan tuli yllattaen paljon vapaita poytia, joten me paastiin syomaan.

Bussimatka Potosista Sucreen kesti kolme tuntia, mina aikana laskeuduttiin sellaiset 1400 metria alaspain. Sucressa ilma on siis huomattavasti lampimampi, vaikka yolla onkin valilla paleltanut. Heti ekana iltana taalla varkaat kavivat Katjan repulla. Saaliikseen saivat kuitenkin vain maitopillereita...mitahan lie
Sucre
aikovat niilla tehda? Muutoin kaupunki vaikuttaa oikein mukavalta.

Eilen kaytiin puistossa istuskelemassa, minka seurauksena taytyy todeta, etta taalla on nahty aiempia Etela-Amerikan paikkoja enemman kerjalaisia - ja viela erityisen sitkeita sellaisia. Eilen kierreltiin myos vahan marketilla tekemassa taydennys-ja herkkuostoksia. Ostettiin mm. suklaata, keltaisia passionheldemia ja granaattiomena - ihanaa paasta taas pitkasta aikaa "eksoottisten" hedelmien makuun.

Seuraavana vuorossa on sitten Cochabamba, minne on mentava yobussilla.

Kuvia saattaa tulla lisaa, jos saan aikaiseksi ottaa niita, ja jos loytyy vahan parempi yhteys jostain...

SucreSucre
Sucre

Meidan hotellin sisapiha...joo tiedetaan...tosi luksus paikka!

Tot: 0.132s; Tpl: 0.011s; cc: 20; qc: 98; dbt: 0.087s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb