Nieuwe foto's online!!


Advertisement
Published: January 25th 2012
Edit Blog Post

Hoi iedereen!!

Eindelijk nog eens een nieuwtje langs deze kant.. Eeerst en vooral: er staan eindelijk nieuwe foto's online (jaja het internet is terug menselijk om te betalen haha).

Ik heb zoveel te vertellen dat ik niet weet waar te beginnen, maar zoals altijd doe ik mijn best :P
Na Buenos Aires zijn we naar 'El Calafate' vertrokken. Daar hebben we de ongelooflijk indrukwekkende gletsjer Perito Moreno bezocht. We hebben stukken ijs zien en horen afbreken.. Ongelooflijk hoe zoiets volledig natuurlijk kan zijn en zo immens groot. Het coolste was zonder twijfel het feit dat we op de gletsjer zijn geklommen met ijspieken onder onze schoenen.. Dat was een unieke ervaring! We hebben mooie watervallen en diepe gaten in het ijs gezien. Ook het verschil van de kleuren van de gletsjer (afhankelijk van de lichtsinval) zijn indrukwekkend! Na onze (toch niet onvermoeiende klim) kregen we een alfajor (typisch koekje van hier) en een whisky om ons op te warmen. De camping waar we verbleven in 'El Calafate' was iets minder.. Ze hebben mijn handdoek gepikt en ook een van mijn birkenstocks was vernield (FUCKERS)! Ook van andere mensen waren spullen gepikt: handdoek, slipje en zelfs een paar schoenen.. Dat is het nadeel van campings dus!
Na 'El Calafate' bracht de reis ons naar 'El Chalten'. Deze plaats was onbeschrijflijk mooi!! Toen de bus de stad binnenreed, kon ik mijn ogen al niet van de mooie landschappen afhouden! Ondanks de IJSkoude nachten, de onmenselijk harde rukwinden en het feit dat mijn tent elke dag meer en meer in stukken vaneen kwam, keek ik elke dag weer uit naar een volgende uitstap of gewoon al naar het uitzicht dat ik had wanneer ik uit mijn tent klauterde.. De berg Fitz Roy (3405m) was een van de toppunten maar buiten deze piek waren er zoveel andere (besneeuwde) bergtoppen die je toch wel even stil maakten. Ook de meren zijn superrustgevend! Ze zijn ongelooflijk groot en adembenemend.. 'El Chalten' is zonder twijfel een van de mooiste stadjes die we al bezocht hebben!! Na 'El Chalten' zijn we terug naar 'El Calafate' moeten reizen om verder te kunnen reizen naar 'Bariloche'. Die ene avond die we nog in 'El Calafate' doorgebracht hebben, is ook zeker benoemenswaardig :D We hebben de avond doorgebracht met 6 Tsjechen die me enkele woordjes hebben aangeleerd en me ook hebben laten proeven van de lokale sterke drank van hun land (waar ik de naam me niet meer van herinner of wil herinneren) :D Stel je voor: 6 mannen op leeftijd op tsjok zonder hun vrouwen.. En beeld je dan nog eens 2x zo erg in als je nu in je hoofd hebt hahaha! Ze waren niet min die Tsjechen. Vooral het feit dat meer dan de helft geen andere taal kon als hun eigen taal en maar bleven geloven dat ik hun kon verstaan aangezien ik maar JA JA bleef zeggen. We hebben ons goed geamuseerd 😉
Van 'Bariloche' zijn we naar 'Puerto Montt' gereisd. Dit was de eerste keer van de hele reis dat we ons onveilig voelde.. Onze hostel (wat later een soort hotel voor hoeren leek te zijn) lag in een zeer louche buurt. Toen we 's avonds laat aankwamen liep er veel niet-zo-puik volk rond: vele zatlappen, drugsverslaafden, travestieten, hangjongeren, ... Laten we jullie de details besparen.. We zijn er veilig weggeraakt maar hadden dan ook beslist daar niet langer te blijven dan nodig!
Vervolgens zijn we naar 'Puerto Varas' vertrokken waar een heel groot meer is (een van de vele honderden in Argentinië). Alle meren lijken hier voor mij de zee.. Er zijn hier zelfs meren die evenveel oppervlakte hebben dan België op zich. Onvoorstelbaar dus! We hebben hier ook de 'saltos del Petrohue' bezocht, een rivier met watervalletjes van smaragdgroen water! Een brute kracht van water in een supermooi landschap en water dat zo zuiver is dat je er los door kunt kijken..
Voorlopig ga ik het hier bij laten want ik word van de computer afgegooid na vele uren schade inhalen online 😊 De rest van de avonturen zullen dus voor volgende keer zijn maar jullie zijn al redelijk geupdated 😉

Mijn volgende post op de blog zou wel eens de laatste kunnen zijn aangezien ik bijna wederkeer naar het land van de biertjes en de chocolade (want ja iedereen kent België hier) :D Stella Artois verkoopt hier in Argentinië gelijk zot! 😉

Tot snel allemaal!! Ik kijk er naar uit jullie allemaal terug te zien xxx

Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.0336s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb