Back to nature

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
October 28th 2011
Published: October 28th 2011

27 oktober ‘11
Vandaag zijn we op eigen houtje op verkenning gegaan in Iguazu. De hosteleigenaar had voor ons een route uitgestippeld om zo langs onder andere het drielandenpunt (Argentinië, Brazilië en paraguay) te wandelen. Het werd een leuke wandeling langs de rivier. Onderweg zagen we nog vele vlinders en hagedisjes. We kwamen ook langs een zeer mooi hotel (“The panoramic hotel”). We hebben een paar uurtjes goed doorgewandeld, en tegen de middag zijn we dan naar een lokaal marktje gegaan om de ingrediënten van ons middagmaal te kopen. Het marktje had veel charme, maar de mensen die de kraampjes uitbaatte iets minder. Het was een hele opgave voor die mensen om nog maar enkele schelletjes kaas af te snijden. Het leek wel of ze alles tegen hun goesting deden. Bon, uiteindelijk hadden we toch maar mooi ons eten: kaas, olijfjes en een paar schellekes ham (voor onze Sofie). Dichterbij ons hotel kochten we heerlijk brood en ons koningsmaal was daarmee compleet!
Als je denkt dat we daarna verzadigd waren, dan heb je het mis! Na een deugddoende middag/uit de hand gelopen siësta hebben we onze teva-sandalen onder tafel geschoven bij een van de chiquere restaurants in Iguazu. We hebben alledrie een lokaal visje geproefd én goedgekeurd! Mmm
Terug in het hostel nog wat onnozel gedaan in de hangmatten, en dan wat naar de onnozelaars gekeken op de laptop ( oh oh cherso).
28 oktober ‘11
Adrenaline was het thema van de dag. Deze morgen vertrokken Aline en Elisabeth voor een avontuurlijke voormiddag in de jungle. Eerst werd er een “deathride” gedaan over de Argentijnse jungle. (Volgens de begeleider een plaats waar regelmatig een jaguar wordt gespot!) Deze deathride was 20 meter hoog en 800 meter(!). Het was een snel, maar mooi ritje. Daarna volgde een junglewandeling, in de hoop wat dieren te spotten. Spijtig voor onze gids en onze medereizigers, maar meer als een paar insecten hebben we niet gespot. Gelukkig hadden wij woensdag al veel dieren gezien.
De tweede activiteit was een rappel van een waterval naar beneden. Bij Aline lukte dit goed, Elisabeth is een paar keer onprofessioneel in de waterval gedoken, maar dat maakt niet uit. Het was dolle pret! En beiden zijn veilig naar beneden gegaan.
Terug in het hotel genoten van een middagmaal, om daarna een lange siesta te houden in de Argentijnse zon. Morgen Cordoba!

Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.0628s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb