Córdoba en San Juan

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
November 1st 2011
Published: November 2nd 2011

29 oktober ‘11
Vandaag zouden we het vliegtuig nemen van Iguazu naar Córdoba… Alles begon zoals gepland; mooi op tijd in de luchthaven om onze vlucht van 9u45 te halen. Maar dan opeens begon het heel fel te regenen met bliksem (het werd precies nacht buiten…), bijna een storm… We wachtten geduldig. Maar dan werd onze vlucht verlaat…zonder een exact uur. Dus nóg meer wachten. En de ‘vele’ (3) winkeltjes hadden we na 10minuten ook al wel gezien. Uiteindelijk werd er rond 13u30 gemeld dat de vlucht binnen een uur zou vertrekken, oef. Maar dan werd het al 15u en waren we nog aan het wachten, dan werd onze vlucht ineens geannuleerd… En dat was de enige vlucht vandaag van Iguazu naar Córdoba… Wat nu?! Wij dan maar heel vlug naar de balie van onze vliegmaatschappij. Daar kregen we te horen dat we een vlucht kregen naar Buenos Aires en dan van daar uit naar Córdoba, dat was een opluchting! We hadden zelfs nog een beetje geluk in de luchthaven van Buenos Aires, daar hadden we normaal een vlucht om ongeveer 21u maar het personeel was zo tof om ons op een vroegere vlucht te zetten (we moesten zelfs nog lopen om de vlucht te halen).
Dan in Córdoba aangekomen, wachten op de bagage. En wat bleek…de rugzak van Sofie zat er niet bij. Dit dan gemeld bij de bagage claim en ze zouden hem zo snel mogelijk brengen (normaal pas de volgende dag). ’s Avonds laat had het hotel al een telefoon gekregen dat ze onderweg waren met de rugzak. En inderdaad, rond middernacht kwam de rugzak van Sofie aan in het hotel: wat een opluchting!
Het was ons nogal een dag, maar gewoon al blij dat alles in orde is gekomen en we op onze bestemming aangekomen zijn!
30 oktober ‘11
Vandaag een dagje Córdoba. We bezochten de kathedraal (tijdens een misviering) en museum voor hedendaagse kunst. En we wandelden door de straatjes, langs pleinen en langs veel mooie gebouwen (want zo goed als alles was hier gesloten omdat het zondag was).
Uiteindelijk vonden we toch een leuk terrasje dat open was. Daar hebben we met een goei drankje genoten van het zonnetje en de langslopende mensen 
En dan ’s avonds de nachtbus op, naar San Juan.
31 oktober ‘11
De nachtbus was best goed, we hebben goed kunnen slapen. Elisabeth en Aline werden pas wakker in San Juan 
Dan met de taxi naar hotel, maar dit bleek een hele onderneming… want in San Juan hebben de straten in het noorden en het zuiden dezelfde nummering… En we wisten enkel de straat en de nummer van het hotel. Dan toch maar even aan de politie gaan navragen of zij wisten waar het hotel was, zij zegden ons in het noorden… Dus wij met de taxi naar het noorden, maar geen hotel te zien. Dan naar het zuiden, ook geen hotel… Oei oei!!! Dan met de taxi naar het toerisme bureau. Daar wisten ze ons te vertellen dat ons hotel op ongeveer 280km van San Juan lag, op zo’n 3u rijden met de bus (die pas om 14u30 zou vertrekken). Hoe is dit nu gekomen? San Juan is een stadje, maar San Juan is ook de naam van de provincie… Dan maar nieuw hotel in het centrum gekozen en het andere geannuleerd.
’s Middags naar de zoo geweest, echt heel grappig! Heel klein! We liepen er gewoon alleen rond. Bij sommige dieren was het zielig dat ze in zo’n klein kooitje zaten! En de zoo was ook echt in niemandsland (behalve werkmannen, voor de weg, hebben we niemand gezien).
In de namiddag een beetje gaan winkelen, leuke straatjes en gezellige drukte.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb