Iguazu Falls

Argentina's flag
South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
April 18th 2008
Published: April 25th 2008

Vel fremme i byen etter den faele bussturen gikk for aa booke en ny busstur til Rio de janeiro to dager senere😊 Denne turen skulle ta 23 timer (og bare det haapet vi😊

Vi fikk saa innlosjert oss for natten og det ble en rolig kveld.

Neste dag skulle vi til de beromte iguazu Falls som blir betegnet som verdens mest spektakulaere vannfall. Det er over 300 vannfall og det storste strekker seg over 700m i bredden og 40 - 80 m i hoyden.

Vi hadde booket en biltur gjennom jungelen og en baattur som tok deg naermere vannfallene. Etter ankomst tok vi et lite tog ut til utkikkspunktet. Deretter gikk vi ut paa smaa plattformer til vi kom helt ut paa kanten. Man blir veldig vaat av aa staa saa naerme fossen, saa det anbefales aa ta med jakke😊

Saa var det tid for biltur. Dette skulle vise seg aa vaere en ussel 8 km kjoring gjennom krattskog. Vi ankom elvebredden, fikk paa oss redningsvest og gikk ombord i baaten som skulle ta oss til vannfallene. Baaten tok oss ut i svaert hoy fart og svingte hit og dit for aa skremme turistene som hylte av glede. Vi derimot var herdet etter baatturen med Eirik i Singapore og ble ikke like imponerte! Baaten stoppet noen sekunder for aa ta bilder foer den kjoerte oss inn i vannmassene. Vi ble klissvaate! Vi trodde vi skulle faa komme opp til de storste vannfallene, men baaten kjorte bare inn til bryggen og turen var ferdig. Vi var mildt sagt skuffet og gjennomvaate. Vi ruslet tilbake til utgangen og syntes det var borkastede penger.

Tilbake i byen spiste vi paa en kjempekoselig restaurant, maten smakte ogsaa fortreffelig. Den ligger nedi bakken til hoyre for rutebilstasjonen om noen skal dit!

Saa var avreisedagen kommet og en ny busstur ventet oss😊 Vi hadde kjopt inn nok mat i tilfelle atmosfaeren skulle svikte oss igjen..hehe og gikk paa med friskt mot. Vi ble mildt sagt imponerte. Bussetene var gedigne og man kunne legge setet laaangt ned!! Dette var andre boller fra den forrige bussturen. Vi satte oss godt til rette med soveposene vaare, saa film, spiste niste og hadde en fortreffelig busstur til Brasil😊

Saa soet :)Saa soet :)
Saa soet :)

gikk og vandret helt uafektet av kameraet!

30th April 2008

Hei igjen...
Oi! Nå va d komme masse lesestoff! Korr my dokk oppleve;) Bra me dæ, Hege? Take care da! Gla i dæ tuppa... Grilling og pubkvell idag vi! Ska drekk masse øl for dæ å!!!:)
5th May 2008

Nå e du hjæm igjæn... Bli kult å sjå dæ igjæn!!!! :) God reise videre

Tot: 0.108s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0691s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb