Buenos Aires :: Tango, Evita og en laaang busstur.

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
April 12th 2008
Published: April 25th 2008

Da var turen kommet til Soer Amerikas Paris, Buenos Aires.

Vi ville unne oss litt luksus etter inkatrailen og tok inn paa hotell. stakkars Hege var blitt syk under turen, saa vi trengte litt comfort syntest vi😊

Neste dag var Hege sengeliggende saa Stine tok seg en liten sightseeing i byen. Mange flotte bygninger, bl.a presidentpalasset, kathedral, museer osv. men etter 4 timer sightseeing og shopping alene vendte Stine tilbake til sin bedre halvdel. Byvandring alene er kjedelig😊 Kvelden endte med at Stine hentet pizza og det ble en etterlengtet tv-kveld!

Neste dag bestemte vi oss for aa se et tangoshow om kvelden. Vi ble hentet paa hotellet og kjoert til Madero Tango scene show, hvor vi ogsaa skulle spise middag. Showet hadde over 20 dansere og liveband og det hele var veldig underholdende. Middagen derimot smakte ikke noe saerlig, saa den kan fremtidige gjester trygt droppe.

Kirkegaarden i byen er en av de storste attraksjonene med bl. a Evita Perons grav. Vi spaserte ned til kirkegaarden og ble mildt sagt imponert over storrelsen. Den var svaer og med noen helt ubeskrivelige graver. For aa bli begravd her maa man ha det rette etternavnet og nok penger i banken. Det var litt rart aa spasere rundt nyere graver som en attraksjon saa vi bestemte oss for aa se Evitas grav og forlate stedet. Det var lettere sagt enn gjort, men vi fant den til slutt.

Etterpaa spaserte vi til en annen del av byen, vindsshoppet, og handlet inn det vi trengte til kveldens busstur til Puerto Iguazu.

Bussturen skulle ta 15 timer og vi var glade for aa kunne ta den om natten og vaere fremme neste morning. Dette skulle vise seg aa bli en langvarig tur. Allerede klokken elleve om kveden stanset bussen, vi tenkte ikke noe mer over det og sov. Neste morning klokken 08 sto vi paa stedet hvil. Vi hadde altsaa ikke kjort en meter paa 9 timer. Klokken ble tolv, vi var fortsatt paa samme sted og ingen gav oss noe informasjon. Staffet paa bussen snakket ikke engelsk, men til slutt fant vi en gutt noen rader foran oss. Han provde aa forklare, aa kom frem til at det hadde skjedd en bilulykke der 17 hadde omkommet. Politiet hadde ogsaa stengt veien pga. taake. Av noen andre fikk vi vite at det var en stor skogbrann som herjet, de hevdet
Soer Amerikas Paris !!Soer Amerikas Paris !!Soer Amerikas Paris !!

De sier Buenos Aires er Soer Amerikas Paris...vel vel....:)
ogsaa at det var noe galt med taaken og atmosfaeren. Litt klokere var det bare aa sette seg ned aa vente!!!! Aa vente maatte vi. Bussen begynte ikke aa kjore for naermere halv tre og vi var fremme neste dag klokken 12. Turen hadde da tatt 41 timer istedet for de 15 den egentlig skulle ta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pasienten =)Pasienten =)
Pasienten =)

her laa Hege en hel dag foran tven og hosta og harka!!:)

Tot: 0.047s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb