Argentine - Puerto Iguazu

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
February 18th 2007
Published: March 3rd 2007

English summary: Saturday the 18th of Feb we traveled to the Argentinan site of the falls. Here you see the falls falling just below you. There are some nice tracks to look at the different parts of the falls and to come very close. The closest was by boat. we got showered by some falls. it was only 12 minutes but really nice, like rafting but then under some big falls!! we spent the night in Puerto Iguazu, a small village nearby. here we ate our first big bife the chorizo, yammie!!

For more tips and practical info scroll to our Argentina Total entry.

Zaterdag de 18e zijn we van Brazilie naar de Argentijnse kant van de watervallen gereisd. we sliepen in het dorpje Puerto Iguazu. Hier hebben we de eerste avond heel lekker gegeten, als je hier een biefstuk bestelt krijg je meteen een lap vlees van een kilo. welkom in argentinie.
De volgende dag naar de watervallen. Een treintje brengt je naar het verste punt van het park. deze zat echter al vol met oversized amerikanen dus zijn we gaan lopen. (onderweg nog een speciaal wagentje tegengekomen met nog dikkere amerikanen die niet in de trein pasten). Het uitzicht op de Garganta del diablo, de grootste van de watervallen, was erg indrukwekkend. Je stond vlak boven de waterval en het water raaste onder je naar beneden. Daarna nog de lower track en de upper track gedaan voor meer mooie views op de waterval.
We hebben ook geraft langs de watervallen. Het was maar twaalf minuutjes maar wel gaaf, we gingen een stuk onder de watervallen door dus behoorlijk nat. lang leve de onderwatercamera, zie filmpje.
Het park zelf was ook erg mooi, een soort jungle met mooie vogels en apen e.d.

Tot: 0.309s; Tpl: 0.008s; cc: 30; qc: 148; dbt: 0.2031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb