weekend 10 van wacht...


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
March 23rd 2009
Published: March 23rd 2009
Edit Blog Post

week 11 is ondertss aangebroken, dus tijd om weekend 10 te overzien...
heel erg veel valt er niet over te vertellen... ik was van wacht...

zaterdagmorgen dus op tijd bedje uit... naar de bus stappen, doorhebben dat de bussen in het weekend heel wat minder frequent rijden dan in de week... dus uiteindelijk maar beginnen stappen naar het ziekenhuis... dus halfnegen aankomen, da zat er al ni meer in... tegen een uur of negen was ik daar dan, wat in argentijnse normen nog ruim op tijd is...
zaterdag was ik van wacht samen met de chicos, dus wij met zn drieën zo hier en daar wat aant meevolgen... goed op tijd al gaan eten...
volgens de dokter die onze stage pediatrie leidt, moeten we tot negen uur blijven... voor onszelf hadden we de limiet al op vijf uur gelegd... en ineens om twee uur zegt één van die dokteressen van seg, tis goed geweest, ga maar naar huis...
bon, nog wa in het parkje zitten lezen in de namiddag en een beetje van de zon genoten... boekje, alfajoresjes, drankje, bankje in de zon en ik kan verder...

zondagochtend, zelfde geval... alleen deze keer was ik al rijkelijk uit mijn bedje gekomen en dan ook effectief wel op de bus gewacht, dus het was zelfs negen uur door tegen dat ik aankwam... maar again, geen argentijnse haan die daar naar kraait...
ik was nu wel alleen van wacht... twee weekenddagen moeten we doen, ja dan wil ik er ook ineens vanaf zijn... dus twee dagen in hetzelfde weekend... maakt da ik de komende twee weekends volledig vrij heb om nog de laatste keren van het leventje hier te genieten...
op de guardia was echt niks te beleven... dus ik dacht van ja, kga is op de afdeling kijken... op zondag is er namelijk maar één van die assistenten van wacht op de afdeling en das behoorlijk saai om daar heel de dag alleen te zitten, dus die was keiblij dat ik er was en ik was blij dat ik daar was, want dan had ik ten minste iets te doen...
we zijn samen alle patiënten gaan nakijken en dan de evoluciones geschreven en de medicatie papiertjes... en dan met één van die kindjes mee naar de scanner en van die dingen... alé eigelijk bezig zijn heel de tijd...
om drie uur viel er dan wel een gat, want vermits we nu me twee waren in plaats van zij alleen, was het werk ook veel sneller gedaan... en ze heeft mij dan ook maar naar huis laten gaan...

dus twee dagen dat ik verwachtte van zeker niet voor vijf of zes uur thuis te zijn, heb ik toch nog van een namiddagje kunnen genieten...
ik heb dit weekend wel geen ene keer kunnen uitslapen, maar dat kan ik dan weer morgen goedmaken, want het is hier een feestdag morgen (evenals 2 april, 9 april en 10 april, dus echt veel werken, da zit er ni meer in...)

vandaag heb ik al terug een dagje in de clinica derop zitten en ook daar was er weinig te doen vandaag, zodat ik ook weer om vier uur ben mogen vertrekken in plaats van om acht uur...
nu ja, mij hoort ge ni klagen... ik ben nog een beetje kadotjes gaan zoeken en iets lekkers om te eten voor vanavond... en aangezien er weer regen in de lucht hangt, is dat alles ook weeral gebeurd voor de sluizen opengaan... en sluizen opengaan is echt de juiste terminologie... gisterenavond heeft het hier geonweerd, gedonderd, gebliksemd en bakken geregend... en het weerbericht voor de komende dagen geeft al zeker 3 dagen zo'n weertje aan...

zie zo... weer een kleine update...
ik heb geen fotos van het weekend, behalve ene van ne megagrote kever die in mijn kamer zat toen ik zaterdagavond hier thuis zat... brrrrrrr... kheb hem gevangen onder het deksel van het vuilbakje van de badkamer... en ondertss zal de poetsvrouw hem daar al wel gevonden hebben... en anders zit em er nog altijd onder 😊

dikke zoenen xxxxxxxxx...

Advertisement



Tot: 0.099s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb