Mar Del Plata

South America » Argentina » Buenos Aires » Mar del Plata
November 23rd 2006
Published: November 23rd 2006

Mar del PlataMar del PlataMar del Plata

Udsigt over centrum af Mar del Plata med strandpromenaden. Billedet er taget fra altanen i lejligheden :-)
Nu er der da for alvor ved at komme gang i min travelblog igen :-)
Her er der lidt billeder fra en hyggelig forlænget weekend, vi var på i Mar del Plata. "Vi" er Analía, Enrique, Hans og jeg. Enrique deltog i en kongres om neurologi, så det var jo en perfekt lejlighed til at besøge familiens ferielejlighed i Mar del Plata, der ligger 400 km. syd for Buenos Aires.

Vejret var kun delvist med os - med andre ord meget forårsagtigt, så det var alt mellem at have jakke og hue på og ligge på stranden og tage sol. Vejret er, som jeg har skrevet før, meget skiftende. I skrivende stund er det måske 18 grader og småregner med en kold blæst, mens vi i morgen skulle få høj sol og 30 grader. Meget mærkeligt!

Så vi fik ligget lidt på stranden, men derudover gået en masse ture, spist en masse på café og restaurant og kørt nogle ture rundt i området. Udsigten var virkelig flot med Atlanterhavet så langt øjet rakte. Strandene var helt tomme, så det var noget af en forskel fra det super travle sommer-Mar del Plata, hvor ca. halvdelen af Buenos Aires flygter fra
Mar del PlataMar del PlataMar del Plata

Hans, Enrique, Analía og jeg på altanen.
storbyen.

Men egentlig ikke så meget at fortælle - så bare tag et kig på billederne :-)

Søløven...Søløven...
Søløven...

...som det i følge Analía var obligatorisk at få et billede med, når man var turist i Mar del Plata. Så her er det obligatoriske billede.
StrandenStranden
Stranden

Om sommeren er der fyldt med mennesker på en nærmest klaustrofobisk måde. Men her om foråret er det lavsæson og de kabiner, man ellers kan leje, står tomme.
MorgenmadMorgenmad
Morgenmad

... på stedet, hvor de eftersigende laver Argentinas bedste 'medialunas', en form for croissanter. De var nu også gode!
Udsigt igen..Udsigt igen..
Udsigt igen..

Man bliver simpelthen aldrig træt af udsigten over havet, og slet ikke når den er så flot som ved Mar del Plata. Havet havde den mest fantastiske farve :-)

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb