Buenos Aires

Published: April 10th 2008

VlagVlagVlag

Het bewijs
Hola chicos!

Zie hier ons eerste bericht uit Zuid-Amerika, Buenos Aires om precies te zijn.

Vanwege de de sneeuw in Frankfurt moesten we eerst met onze boeing onder de anti-vries douche. Dit betekende een kleine vertraging, gelukkig werd dit door een zwaar onderbezette vlucht goedgemaakt met 3 extra stoeltjes pp.. Afijn, we zijn dus veilig aangekomen en hebben op ons gemakje de stad verkend. Dit betekent ongeveer het volgende: ontbijten, wandelingetje, koffie tje, wandelingetje, koffie tje, wandelingetje, steakje, wandelingetje, parkje, wandelingetje, biertje, steakje, biertje! Je snapt, erg goed vol te houden.

De stad staat bol van de auto's waarvan je steeds weer wilt weten waar ze allemaal zo dringend heen moeten. Eten is hier geweldig en ook de Quilmes is goed binnen te houden. We hebben er voor gekozen om vier nachten en drie dagen in BA te spenderen en daarna naar het strand in Uruguay te gaan voor wat teint op onze bleke huidjes.

De grootste conclusie die we kunnen maken van Buenos Aires is dat het een top stad is en heel Europees aanvoeld, een hele relaxte sfeer heeft, maar dat de bezienswaardigheden vooral bestaan uit pretentieuze overheidspaleisjes. Onze high-lights waren toch wel het chique
ParkParkPark

In het park: onze core business..
Palermo met zijn paardenrenbaan en zijn Poloveld, de bizarre begraafplaats van Recoleta waar de elite van Argentinie (Evita!) ligt te rusten in foeilijke praalgraven. En dan is daar natuurlijk nog de volksbuurt Boca. Boca is alleen al gaaf vanwege het stadion van Boca Juniors. Hopelijk zijn alle voetbalfans die dit lezen een beetje jaloers! Bijgevoegd is een foto van ons met De Maradona (of Dios, Pibe del Oro, el gran amigo etc.), en natuurlijk het bewijs dat we in 'La Bombanera' geweest zijn. De vrouwelijke lezers zullen misschien meer vallen voor de gekleurde huisjes in de wijk..

Het fijne aan BA is dat het (net als bijvoorbeeld Barcelona) opgebouwd is in blokken, dit maakt onze wandelingetjes wel zo overzichtelijk. Dit neemt niet weg dat ik (Remco) vandaag lekker koppig was en de halve stad probeerde door te slipperen, het resultaat voel ik nu nog in de vorm van een paar goeie blaren. Gelukkig kwamen we onderweg langs een universiteit en besloten we een half jaartje terug in de tijd te gaan en aan te sluiten in de mensa. We wilden niet uit de toon vallen en net als iedereen in de rij bestelden we een halve koe, hij was
BegraafplaatsBegraafplaatsBegraafplaats

Weer eens wat anders dan een tuintje op je buik..
weer heerlijk.

Of het nu komt door de tijd van het jaar (herfst) of niet, wij hebben het gevoel dat er elders meer te halen is. Vandaag hebben we een boottocht naar Uruguay geboekt om daar aan het strand te genieten van het(laatste?!?) herfstzonnetje. Daarna volgen waarschijnlijk Iguazu en Cordoba, maar dat is nog ver weg!

Als jullie nu weer aan het werk gaan, dan kunnen wij een lekker restaurantje opzoeken 😊

Groeten,

Sander en Remco

PalermoPalermo
Palermo

In palermo, zie het als een Frans dorpje midden in een stad
CharlieCharlie
Charlie

Charlie kwam ook langs
BocastadionBocastadion
Bocastadion

Remco in het stadion van Boca
maradonnamaradonna
maradonna

Maradonna met ons op de foto..
BocahuisjeBocahuisje
Bocahuisje

Oh, wat mooi!

dude
Dudes Relaxed de eerste update te zien...dat jullie met die cokesnuivert op de foto zijn gegaan is wel gewaagd hoor...dat gaat de baas niet leuk vinden... anyway, de levensstijl is goed vol te houden...ik denk dat we alleen even de ob nievoow hoeveel-kilo-gaat-remco-aankomen-pool moeten gaan opzetten, zal verdomde spannend worden (jammer dat we niet op rob kunnen inzetten) gasten, enjoy en we skypen een keertje!!

Vet
Geniet ervan mannen. Vlees, zon en Quilmes..doe mij ook maar een portie BA.
11th April 2008

Als je terugkomt staat er ook zo'n huisje op jou te wachten! X

klinkt goed!
Leute! Relaxt verhaal! Zo te horen hebben jullie het niet heel zwaar...:D Geniet ervan! Groet, Arie
11th April 2008

Joehoe Herpje.. Hoe is t daar? Triest bericht vanuit Eindhoven: 0-2 tegen fiorentina.. Gelukkig dit weekend wel kampioen worden.. Veel plezier verders!

Relax...take it easy!!!
Hey jongens, ja jullie hebben het goed beschreven, jaloers zit ik hier achter mijn bureautje te lezen naar de verhalen van de latijns amerikaans avontuur. Ik zou zeggen, neem het ervan..keep us updated... en volgende keer wat foto's van de echte touristische bezienswardigheden (lees= vrouwen!) groetjes Thomas

Kerels
Hee mannen, Leuk om te zien dat jullie het goed naar jullie zin hebben in het verre oord. Geniet ervan terwijl ik hier aan het beunhazen ben.\ Latorrr

Ola!
he san! klinkt allemaal weer opperbest....geniet van al het moois en ik blijf je volgens daar tussen de latino's! X sabine
12th April 2008

Jaloers!!!!
Ziet er goed uit mannen. Ben aardig jaloers. Geniet van de steaks!! Groeten Rob
13th April 2008

jaloers is zacht uitgedrukt
jaloers op het aanblik van dit stadion is zacht uitgedrukt, ziet er erg goed uit! pilsje erbij en genieten maar!
13th April 2008

goeie toelie
Hi guys! Ook hier is er jaloezie te bespeuren. Volgens mij genieten jullie volop van het goede leven, doe zo voort! kus
20th April 2008

Lekker zeg!
Kerels, Erg mooi om te zien dat jullie je zo goed vermaken. In Nederland schijnt inmiddels ook het zonnetje en dat geeft ons na ruim een week nachtvorst ook een beetje het vakantiegevoel. Geniet ervan en fill it up met nog meer mooie plaatsjes.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb