Uruguay

Van Buenos Aires naar Buenos Aires. Langs de kust van Uruguay

´Punta del Este´ beach´Punta del Este´ beach´Punta del Este´ beach

Talk to the hand!!
Zo, daar zijn we weer.

Vorige week lieten we jullie achter in heet Buenos Aires (BA), hierna zijn we door gereisd naar Uruguay. Het enige wat we hiervoor hoefden te doen was met een bootje de brede rivier/baai over te steken en there we were. Onze eerste stop was Punta del Este, zie het als het Zandvoort van Uruguay. Hier hebben we een hostel geboekt en onze eerste ervaring met een dorm room gehad.. Zolang je maar zorgt dat jij degene bent die als laatste gaat slapen valt het reuze mee 😊
Verder wel een prima slaapplek, met relaxte mensen, getuige de foto´s. Het waren eigenlijk voornamelijk Engelstalige backpackers, en dat maakt het wel weer even laidback. Vooral het avondje Kingzen liep flink uit de hand. Ian (Canadees heeft het flink moeten bezure toen hij om 2 uur ´s nachts in slaap viel.

Aangezien het Punta del Este in april een beetje uitgestorven is vonden wij het een zeer goed idee toen Tana (Canadees meisje) het idee oppperde om een auto te huren. Op die manier konden we ook wat kleinere plaatsjes aan de Uruguayaanse kust uit checken. Zo gezegd zo ge(diggy)daan, op de foto´s zie je onze trots
La PalomaLa PalomaLa Paloma

just the two of us
Spark, de Ferrari onder de Dinky toys. Het rijden in Uruguay is een eitje, al konden we onze lach niet inhouden toen ze de Highway voor een kleine 3 km over lieten gaan in een landingsbaan.

Na een nachtje in la Paloma zijn we naar surfersparadise Punta del Diablo gereden en waar we een kleine Cabaña hadden, een soort CentreParks bungalow met stijl. Nu we toch in het paradijs voor de sufers waren heb ik (Sander) ook maar meteen een poging gewaagd.. Samen met Ian (de Canadees van de tarwebloem) hadden we een klein middagje zo´n strijkplank geleend. Ik dacht dat kunstje wel even te flikken, maar dat valt dus even flink tegen. Iedereen die het ooit geprobeerd heeft knikt nu met me mee.

Vol moed liep ik met die plank de zee in, toen ineens iedereen begon te gillen. Wat bleek: vlak achter de branding was een zeeleeuw zijn dagelijkse ommetje aan het maken en zijn kop (groter dan een flinke watermeloen) kwam regelmatig boven. Oké, ik wilde me niet laten kennen en liep door, maar erg gezellig vond ik het niet. Ze noemen zo´n beest natuurlijk niet voor niets leeuw..Twee keer heb veilig op mijn bordje
La PalomaLa PalomaLa Paloma

De smurfenhut en -auto!
de kust kunnen bereiken (liggend wel te verstaan), alle andere pogingen eindigden in een soort wasmachine op volle toeren..

In totaal zijn we 3 dagen in Punta del Diablo geweest, hebben we lekker bij kunnen bruinen, gezwommen en en verder eigenlijk niet veel gedaan.. Wat ons betreft ideaal! Hierna zijn we in één dagje met de Spark en de bus in Montevideo gekomen, om ook achter die stad een vinkje te kunnen zetten. Heel veel valt er over deze stad niet te vertellen, behalve dat het wel aardig is en wel iets weg heeft van Napels. Na een dagje in Montevideo zijn we terug gegaan naar BA, waar we nu zijn. Hiervandaan willen de bus pakken naar het noorden, Iguazu om precies te zijn. Maarrrrrrr, zoals jullie misschien op het nieuws gezien hebben ligt heel BA in de rook. De boeren steken ieder jaar hun land in de fik om zo van al het onkruid af te komen, alleen is dat dit jaar een beetje uit de klauwen gelopen. Het gevolg is dat heel de stad in paniek is en er maar weinig bussen/vliegtuigen of boten gaan. Bovendien heeft het de relatie tussen de overheid en de boeren, die
Punta del DiabloPunta del DiabloPunta del Diablo

Het doet zijn naam eer aan
toch al niet echt lekker was, nog verslechterd. Volgens ons valt het allemaal wel mee en zijn ze hier volgens goed Argentijns gebruik een beetje aan het overdrijven. Maarja, wij hebben het niet voor het zeggen. Hopelijk gaat vanavond onze super Cama wel gewoon naar het noorden. We kijken nu al uit naar de stoelen die in 180 graden ligstand kunnen.Yeah!!

We houden jullie op de hoogte!

Chau

PS Onder stevige (internationale) druk hebben we allebei een Facebook account aangemaakt, waar nog wat foto´s op staan.

Punta del DiabloPunta del Diablo

Route 9

Snelweg of Landingsbaan?!
Buenos AiresBuenos Aires
Buenos Aires

Lekker ademen is er niet bij
La PalomaLa Paloma
La Paloma

Op het strand met Tana
Hostel 1949Hostel 1949
Hostel 1949

In slaap vallen in gezelschap komt je duur te staan!
MontevideoMontevideo
Montevideo

ABN is echt overal
Hostel 1949Hostel 1949
Hostel 1949

vlnr Bart ("like Simpson"), Tasha, Amy, Ian, Sander, Remco

19th April 2008

dude
Mooi verhaal weer ouwe... ik kan mijn blog gaan opdoeken als die verhalen van jullie zo blijven doorstromen! Ook super wicked stukje foto management! en er is niets mis met facebooK!!
19th April 2008

Afstandje
Jow gasten, Mooi verhaal weer, ben nu al benieuwd naar de foto's en de rest van de verhalen op een door Sander georganiseerde borrel. Ik wacht rustig af.... Anyway, de afstand tussen jullie op de foto wordt steeds groter. Handjes in de zakjes, beetje ongemakkelijke blik in de ogen... Hopelijk is de liefde nog niet bekoeld! Misschien tijd voor een tweede Honeymoon? Naar Buenos Aires bijvoorbeeld? Oh nee, daar zijn jullie al twee keer geweest. Oke, genoeg onzin nu, veel plezier nog daar!!

lekker bezig
Kun je niks van zeggen... Ik ga vandaag mijn geluk beproeven op de Scheveningse golven. Ik kan je verhaal beamen van die wasmachine. Hopelijk zijn de Nederlandse golven me beter gezind en kom ik geen vreemde beesten tegen! Succes verder heren!

klinkt top
hey mannen, klinkt geweldig allemaal! ik heb een zelfde ervaring gehad met dat surfen dus ik knikte idd heftig mee. Gave foto's ook, super allemaal. Enjoy!

balen zeg daar
Zo, als we nog niet jaloers waren dan zijn we het hier nu wel. Echt te gek jongens! nog heeel veel weekjes te gaan om verder te genieten. Take care guys! ik drink zo in eindhoven nog wel een extra borrel op jullie. Doedelzz

Facebook stinkt, Hyves roelt

hey san
hey sander! Klinkt vet allemaal, en leuke fotos... de rest zal ik ff op facebook uit checken...want facebook is the shit! ;-) haha... veel plezier! xx

vet
blijft vet om jullie verhaaltjes te lezen
21st April 2008

hee gasten, ziet er goed allemaal!jaloers veel plezier!
22nd April 2008

Ziet er goed uit! ben vooral fan van de foto: slapen in gezelschap, hihi. Geniet ervan! salutkes! xxx

Tot: 0.115s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0688s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb