Tonga - Ha'apai - Uoleva


Advertisement
Tonga's flag
Oceania » Tonga
April 15th 2007
Published: April 15th 2007
Edit Blog Post

Uoleva


Uoleva is a small and inhabited island in the north of Haapai islands. It has some beautiful beaches filled with beautiful shells. On the island there are some beach huts for rent at Daiana's. She also cooks for you, because there is not much else on this island. in front of Daiana's there is a clam protected area. Clams are being caught by fisherman and sold to chinese restaurants, so they try to save the species here.

Na vier dagen duiken op Haapai gaan we een paar dagen relaxen op een nabij gelegen onbewoond eilandje Uoleva. Niet helemaal onbewoond, want er zijn een paar hutjes te huur bij Daiana. We trokken al een paar dagen op met twee nieuw zeelanders. Zij wilden naar een ander eilandje, maar zijn uiteindelijk met ons meegegaan, anders zaten we er helemaal alleen, dat is wel erg saaaai. ; )
De eerste dag zijn we naar het noorden van Uoleva gelopen, waar de Circle of Clams is. Clams zijn giga-oesters, die we met duiken ook al hadden gezien. Ze worden echter ook als lekkernij gezien en worden opgedoken en verkocht door vissers.
Lekker boekje gelezen in de hangmat en gerelaxed op het strand. Daiana heeft voor ons gekookt, er is verder niks op het eiland. dus je moet wel relaxen!!



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



20th June 2007

uoleva
hoi, wij zijn in 2000 ook op uoleva geweest en waren toen de 2e gasten die daar verbleven. Ik vraag me af hoe zijn jullie daar terecht gekomen. Ik heb na ons bezoek advertentiepostertjes naar Kalafi (eigenaar)gestuurd waarin zijn "resort " aangeprezen wordt met prijzen etc. Want hij vroeg of ik hem wilde helpen. Hebben jullie bij de VVV van Tongatapu deze posters zien hangen of niet. destijds waren er 2 hutjes een keuken en een "douche" Hoe is het er nu? Ik ben benieuwd, als jullie nog onderweg ,veel plezier nog en smooth travelling. gr Tim
21st June 2007

Hoi tim, wij hebben bij de vvv gevraagd hoe we op een van de kleine eilandjes konden komen. Op uoleva zitten twee accomodaties. beide hebben zo'n 3 tot 4 hutjes en een wc en douche hokje. Ze verzorgen ook eten voor de gasten en transport, ze halen en brengen je met een bootje. dus deze accomodaties zijn bekend bij de toeristeninfo. Volgens mij staat het eiland ook in de Lonely planet bedenk ik me. daar zou je ook even in kunnen kijken. Ik weet niet hoe populair ze zijn want in de periode dat wij er waren, waren er nauwlijks toeristen. maar er was met ons nog 1 ander stelletje op het eiland. de eigenaren van het hostel waren ook heel actief in reefprotectie, omdat veel vissers die clams opduiken en verkopen. maar ik weet dus niet welke van de twee jij bent geweest. ben de namen nu ook even kwijt. groeten, femke

Tot: 0.22s; Tpl: 0.008s; cc: 35; qc: 151; dbt: 0.1199s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb