Samoa - Upolu island

Published: April 23rd 2007

view from our fale at Lalomanu Beach

Samoa Upolo island

english summary: On Upolo island we stayed at Virgin Cove and at Lalomanu beach. From virgin cove we made a half day trip to the mangrove woods by kayak and in Lalomanu we just relaxed, swam and made 2 dives. Again we spotted the BIG turtles!

De tweede week Samoa brengen we door op Upolu. Er gaan alleen maar bussen vanuit de hoofdstad dus dat maakt het reizen van de ene naar de andere plek wat moeilijk dus we besluiten het bij twee plaatsen te houden, de eerste Virgin Cove, in het zuiden van het eiland; en de tweede Lalomanu beach in het zuidoosten van het eiland.
Vanuit manono reizen we met twee Zwitsers naar Virgin cove, we delen een taxi zodat we niet via apia hoeven. De taxichauffeur was er nooit geweest en de laatste kilometers gingen over een zeeer bumpy weg die zelfs zijn behoorlijk luxe jeep deed tegensputteren. hij wilde dan ook wat meer hebben toen we eindelijk aankwamen.
Maargoed, hetw as de moeite waard. Mooi strand. en 's middags met zijn vieren een kayaktocht gemaakt door de mangrovebossen.
Het eten 's avonds was ook het beste dat we in tijden hadden

our lalomanu beach fale
gehad (prima hoor, dat traditionele eten enzo, maar ik heb toch liever een lekkere steak met friet en chocoladetaart toe). 's avonds was het park dat weer uit van die fales bestond, gezellig verlicht met lantaarns zodat je de weg kon vinden naar je hut en het toiletgebouw.

Via Apia reizen we verder naar Lalomanu beach. Hier wilden we veel duiken maken dus hadden we 5 dagen gepland. Het strand was heeel mooi!! Uiteindelijk hebben we maar een dag gedoken en verder lekker drie boeken gelezen en op het strand gelegen.
we hadden weer een mooie fale aan het strand en werden 's ochtends gewekt door de rijzende zon, de fale was erg open dus veel licht kwam naarbinnen. maargoed beter gewekt door de zon dan door de hanen op manono (kutkippen).
De duiken waren naar Drew's canyon (Drew is nu twee maanden op samoa en heeft sindsdien 88 duiken gemaakt!!!!! Goeie klant dus en de duikschool besloot dus dat hij de nieuwste duiksite een naam mocht geven) en turtle minefield. de naam zegt het al... we hebben hier een stuk of 8, 9 turtles gezien. Enorme joekels!! ze worden ook wel table cloth turtles genoemd omdat ze zo
Samoa - UpoluSamoa - UpoluSamoa - Upolu

left side view from our lalomanu beach fale
groot als een tafelblad zijn.

evening dip

view from the mountain on the island

Mangrove at the south coast of Upulo (near virgin cove)

Virgin cove Beach View

See the butterflies and Shells on the envelope...those are the Samoa Stamps!!

3rd June 2007

Fales
Wow wat slapen jullie op super locaties zeg!! niet normaal, wat een mooie uitzichten, zeer jaloer!!!!

Tot: 0.304s; Tpl: 0.01s; cc: 27; qc: 152; dbt: 0.1905s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb