Australia - Sydney

May 1st 2007
Published: May 1st 2007

Sydney

The first of May we arrived in Sydney after one night in a luxurous hotel in Auckland, paid by NZ air. The first day we spend walking around in the city, the harbour bridge and opera house. The second day we went by train to the Blue Mountains, nice to escape the big city (very busy especially after the pacific...). We did a track here and went up the mountain again by the steepest train ... very scary!!
we spent another two days in the city, visiting darling harbour, hyde park and the beaches Bondi Beach and Manly beach. and meeting friends we met in New Zealand. On my birthday I received an email from Marijtje that I could pick up a present at the Poste Restante in Sydney. It really made my birthday complete!! Thanks, girls!!
After five days we went on to Melbourne.

We hebben 4 dagen Sydney 'gedaan'. Iets korter dan gepland omdat we allerlei nieuwe plannen hebben gemaakt voor het einde van de Australie trip die we er nog even tussen willen proppen. Maar in 4 dagen waarvan 1 regeldag, kun je best heel wat zien. Ons hostel zat mooi tussen het centrum en
SydneySydneySydney

Opera house
Kings Cross (de uitgaanswijk) in, dus we hebben alles gelopen. De eerste dag rondje centrum, parken en haven rondgelopen. 's Avonds uit eten in Kings Cross.
Op 2 mei hebben we de Blue Mountains bezocht. Dit is een natuurgebied op slechts 2 uur treinen van Sydney. De drie gezusters vormen de highlight maar daarna kon je nog een mooie wandeling door de vallei maken. Terug naar boven besloten we met het treintje te gaan. Dat bleek echt doodeng. Meer een soort achtbaan-idee, je wordt echt omhoog gesleurd langs de supersteile helling.
De derde dag gerelaxed op de stranden Manly Beach en Bondi Beach en 's avonds daar ook gegeten. daarna wat gedronken in kings cross met twee amerikanen.
De laatste dag zijn we naar Darling Harbour geweest, daar een patatje oorlog gehaald bij Dutch Delight. Verder die dag wat kleding op de post gedaan, een kadootje voor mijn verjaardag opgehaald bij de poste restante (superleuk om een kadootje/ kaartje uit NL te ontvangen!), geinformeerd naar tours in Alice springs en aan de oostkust, allemaal veel te duur dus nog geen besluit erover genomen. Wel alvast onze railpass voor Japan gekocht (kan je alleen buiten Japan kopen).
Op 4 mei s
SydneySydneySydney

View from botanical garden
avonds nemen we de nachtbus naar Melbourne.

SydneySydney
Sydney

Harbour bridge

Bondi beach

Tot: 0.244s; Tpl: 0.009s; cc: 27; qc: 141; dbt: 0.1177s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb