Pancake rocks - Westport - Kaikoura

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 25th 2014
Published: July 26th 2014

We vertrokken iets na acht vanuit fox glacier richting pancake rocks. Perfecte timing, we konden daar nog ontbijten voor het tij veranderde. Pancake rocks vraagt om pancake ontbijt naturlijk. Met maple sirup, banaan en opnieuw bacon. Jummy. Als iets voor tien de vloed begint gaan we richting de pancakerocks. Die heten zo omdat het precies allemaal gestapelde platte stenen zijn. De zee is vrij wild vandaag en beukt hard in tegen de rocks, je zou zweren dat het donderde. Hier en daar zorgt het geweld van de zee voor coole fenomenen. Er is zelfs een geiser te zien (beelden te zien in de roadmovie binnenkort beschikbaar bij uw lokale dagbladhandelaar). Na een half uurtje hebben we het wel gezien en gaan we verder, het begint ondertussen ook lichtjes te spetteren. Probleem. Een raam van once jucy wil niet meer dicht. ik bel met Jucy en die geeft ons een adres van een garagist in Westport, 50min. rijden. Als we daar aankomen is het net middag en houden de mannen pauze. Om 13:00 beginnen ze opnieuw, om 13:30 kunnen we vertrekken. Jucy regelt alle kosten ==> good service. We worden dus verplicht om op ons gemakje te luchen en praten opnieuw met enkele locals. We zijn ongeveer ter hoogte van kaikoura aan de oostkust, waar we de vorige keer walvissen wouden zien. Het weerbericht vertelt ons dat daar morgen bijna geen wind is en nog minder wolken ==> crosscountry West-Oost. We boeken al een plaatsje op de boot en beginnen aan de roadtrip door het binnenland. 5 uur. Opnieuw superlandschap, superweer ook , goede zichtbaarheid. We sluiten de dag af in de strawberrytree irish pub en leren daar nog nederlandstalige biologen kennen + some local drunks as it goes with Irish bars.

drinks : Strawberry orgasm, cocksucking cowboys, quickfuck en de sheepshagger. Die laatste viel wat tegen.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb