Shop amok!

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
February 1st 2012
Published: February 2nd 2012

Da vejrguderne ikke var helt med os, kunne vi desværre ikke komme ud at paraglide. Selvom det var lovet regn, og denne aldrig kom, var der dog en ret kraftig vind, som gjorde man ikke kunne flyve (skulle i hvert fald ikke risikere noget). Derfor blev dagen lavet om til en tur til Queenstown som ligger cirka 1,5 times kørsel fra Wanaka.

Selvom Papa ikke er det store bymenneske, tog han alligevel med, og det viste sig hurtigt at det næsten blev den bedste dag for ham.

Det viste sig hurtigt da vi kom til Queenstown, at byens førende butikker holdt udsalg inklusiv butikken med Canterbury, som er Papas ynglingsmærke. Så efter cirka 45 min, 8 poser og 1000 NZD fattigere blev der shoppet til hele familien Andersen m.fl.

Da vejret hen på eftermiddagen var klaret op i byen, tog Marianne og jeg en tur op med gondolerne for at se ud over hele byen og udsigten over Lake Wakatipu. Det var et helt fantastisk syn, og selvom jeg måtte overvinde min højdeskræk var det bestemt et besøg værd.

Dagen blev sluttet af med endnu en gang grill mad, og en tidlig tur i seng (HADER JET-LAG)..

I morgen går turen på Franz Josef, hvor vi skal på vores vilde rafting tur. Så må vi bare håbe på godt vejr.

/Morten

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb