Queenstown

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
December 30th 2008
Published: January 3rd 2009

Det tog sin tid at få pakket de sidste ting sammen i camperen og få den gjort rent. Vi kom først afsted ved 9-tiden. Vi afleverede nøglen til camperen i receptionen, der ikke havde hørt Apollo, hvad der skulle ske med den, som Thomas ellers havde bedt Apollo om. Nå det er ikke vores problem længere, så vi kørte glade afsted. Det er noget helt andet at køre i en bil igen i stedet for camperen. Det larmer ikke så meget, børnene sidder pludselig tæt på igen og vi kan snakke sammen. Det går selvfølgelig også meget hurtigere og er knap så nervepirrende med bjergkørslen, som der var en del af på det første stykke samt ved Haast pas. Vi var ved at være sultne, så vi stoppede ved en lille cafeteria. Det var dog svært at finde noget, som børnene havde lyst til. Anton endte med en sandwich og Anna med lasagne, men ved begge måtte vi sidde og skrabe ting væk fra maden, som de ikke kunne lide. Træls de er så kræsne!
Vi var i Queenstown ved 15-tiden. En meget hektisk by, fyldt med især unge mennesker. Vi gik på turistkontoret, hvor vi stod længe i kø. Vi ville sikre os, at de sejlede på Milford Sound i morgen og have lidt hjælp til at finde et overnatningssted. Thomas havde ringet til 2 campingpladser i morges, men deres hytter var fuldt bookede. Efter den korte tid i Queenstown, var vi enige om, at vi gerne ville køre et stykke udenfor byen. Damen på turistkontoret fandt et Bed and Brekfast sted, som havde plads til os, så det bookede vi, det var oven i købet billigt fik vi at vide.
Vi havde lovet børnene at køre på luge igen, så vi tog derop. Der var en del kø, men meget sjovt igen. Vi havde to ture hver, og Anna og Thomas tog den avancerede bane anden gang, Anton var for lille, så han og Mona tog den anden to gange. Fordi der var så meget kø, tog det længere tid end vi troede. Vi havde sagt, at vi ville være ved B&B ved 19-tiden, men det ville også tage 1½ time at køre dertil. Vi fik noget hurtigt mad og skyndte os afsted.
Vi ankom ved 19.30-tiden. Vi fik et dobbeltværelse og et med to enkeltsenge, dertil en lille ”stue” og eget badeværelse og toilet. Det var den ene ”fløj” i et privat hjem for 130 $ for en nat.
Da børnene var puttet og vi havde kigget lidt på kort mm. Blev vi enige om at spørge, om vi kunne overnatte der i morgen nat også, hvilket vi godt kunne.
Det har været en lang dag, hvor vi har kørt en masse kilometer, ny rekord med ca. 500 km. Landskabet er noget anderledes her, men egentlig også mere kedeligt blev vi enige om.

Tot: 0.111s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb