Vrijdag 10 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
October 10th 2014
Published: October 10th 2014

Vanmorgen vroeg hebben we een zeer korte skype-babbel gehad met het thuisfront. Hoewel we ons hondje missen, ziet Loubas er gelukkig en goed verzorgd uit J.

Eerste werk zijn we dus naar het Kauri-museum gegaan. Na speciaal een nacht gebleven te zijn, hadden we de goede hoop dat het daadwerkelijk de moeite zou zijn.

En we werden zeker niet teleurgesteld.

Wie ooit naar Nieuw Zeeland komt, ik kan het museum van harte aanraden.

Het geeft een mooie inkijk in de eerste settlements en hoe ze de reuzen van het woud (de kauri-boom, soms met een stam van 4 – 8m diameter) temden. Helaas zijn ze wat te enthousiast te werk gegaan en is de Kauri boom nu een beschermde boom.

Na het museum (waar we toch een hele voormiddag rondgelopen hebben) vertrokken we richting Midden Noord-Eiland om aan het tweede deel van de reis te beginnen. Dit betekende echter wel weer serieus wat rondrijden, maar de beelden die we onderweg tegenkwamen waren soms echt sprookjesachtig te noemen. De route was lang, maar zeker de moeite waard.

10 na 5 kwamen we dan aan in Matamata. Lord of the Rings liefhebbers zullen dit beter kennen als Hobbiton.

Wederom waren we 10 minuten te laat om ook maar iets te doen, dus we zoeken de dichtstbijzijnde camping en beginnen morgen eerste werk aan Hobbiton.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0239s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb