Donderdag 09 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands
October 9th 2014
Published: October 10th 2014

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan... want om 9u werden we reeds op de boot verwacht voor een halve dag cruisen in de Bay of Islands.

Dit zorgde oa. voor prachtige beelden (zie foto's).

Deze cruise zorgde er ook voor dat we de lokale dolfijnen zouden kunnen zien.

De dolfijn die je het meeste ziet hier is de 'bottlenose' dolfijn, maar die hebben we niet gezien.

De dolfijn die je het minste ziet (tot zelfs bijna niet) is de 'common' dolfijn, en die hebben we in overvloed gezien.

Oh, de ironie...

Het gaf ook wel prachtige beelden. Echt wel impressionant om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien jagen.

Na een middagje uitgebreid eten op de camping, vertrokken we terug richting Auckland.

Halverwege werden we door 'Tourist Radio' aangeraden om te stoppen bij het Kauri Museum, as it is the only one they recommend.

Tourist Radio is een gratis radiozender voor alle toeristen in New Zealand die via satelliet weet waar je zit en dus de lokale informatie over toeristische attracties meedeelt.

Heel boeiend en handig!

Helaas kwamen we pas om 17u10 aan het museum toe...dat sluit om 17u.

Maar geen nood, vlak naast het museum is een camping. (hoe toevallig...)

Op zich was het geen drama, want we waren de enige op de camping. Was ook wel eens speciaal.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb