Zaterdag 11 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Matamata
October 11th 2014
Published: October 13th 2014

Vanmorgen zijn we eindelijk kunnen opstaan met een stralend zonnetje... zalig 😊

Voor we naar Hobbiton vertrokken, besloten we toch ook nog het lokale museum van Matamata te bezoeken.

En dit was tot onze verrassing zeer boeiend.

Het was het verhaal van de settler Firth die naar Nieuw Zeeland kwam en rijkdom vond. Hij bezat als succesvolle Schaapboer heel Matamata en nog andere streken in de buurt.

Het Firth Tower Museum kunnen wij dus zeker aanraden!

Daarna vertrokken we op ons gemak naar Hobbiton. En dit is pas echt een aanrader!

Het dorp is zo levensecht nagemaakt dat je bijna zou geloven dat je in een echt historisch dorpje rondloopt. Heel mooi gedaan.

De Inn hebben ze speciaal gebouwd voor de toeristen, zodat deze het lokale hobbitbier kunnen drinken en een snack kunnen eten.

Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat de set zou blijven staan, maar toen het dorp herbouwd is voor de Hobbit series, heeft de eigenaar van het land in het contract laten opnemen dat de set moest blijven staan. Geniale zet van die boer! (de familie Alexander bezit het grondgebied waarop Hobbiton staat).

Na Hobbiton zijn we via binnenbaantjes naar de Waitomo caves gereden... dit was een prachtige route in 'the rolling hills of New Zealand'.

'sAvonds hebben we dan op de camping nog eens naar The Hobbit gekeken om toch nog eens te zien hoe het dorp er in de film uitzag.

Was wel leuk om te kunnen zien waar wij gestaan hebben. 😊

Tot: 0.066s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb