På vulkaner med Maui dans

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
December 15th 2008
Published: December 15th 2008

Det var dejligt at stå op til en dag, hvor der ikke skulle køres en masse kilometer. Til gengæld lød vejrudsigten på byger og regn til aften. Vi har nu heldigvis ikke haft ret mange byger i løbet af dagen. Vi startede med at køre ud til den begravede landsby, som er en landsby, der blev begravet under et vulkanudbrud i 1886 og siden delvist gravet ud. Der var et fint lille museum og en dejlig gåtur rundt i landsbyen. Vi kom bl.a. forbi en å, hvor børnene kunne fodre ørreder med madding, som vi havde fået udleveret i receptionen. Ørrederne var både store og ivrige og vandet klart, så det var en god oplevelse. Vi gik ned til et vandfald, der bruste rigtig meget. Turen op igen var lidt hård for Thomas, det har virkelig tæret på kræfterne med den sygdom.

Vi kørte tilbage til et udsigtspunkt, hvorfra vi kunne se en blå og en grøn sø. Vi blev dog enige om, at det enten var meget opreklameret eller også var farverne ikke så klare, fordi det var overskyet.
Vi skyndte os videre til et termisk område, hvor der også var optræden af Maurier. Vi havde læst det til,
Symaskine i et træSymaskine i et træSymaskine i et træ

Under udbrudet blev en symaskine kaste op i et træ, hvor den fik lov at være i mange år, mens træet voksede omkring den.
at de kun optrådte kl. 12.15, men de havde nu 3 daglige optrædener. Det var fint at se noget mauri dans og sang og forestillingen varede 45 min. Vi fik set, de gnubbede næser (hilser) og rakte tunge (for at skræmme). Vi havde ikke nået at få frokost, så den indtog vi i deres cafeteria.
Bagefter gik vi en tur i området. Der lugtede indimellem fælt af svovl, men vi fik set boblende mudderhuller, en kogende sø og spruttende gejsere. Vi sluttede af med at se mauri skolen for hhv. træskæring og vævning.
Vi var ved at være godt brugte, så vi kørte tilbage til campingpladsen, hvor vi fik slappet lidt af, inden vi fik aftensmad.

Tot: 0.038s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0191s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb