Skyride

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
December 14th 2008
Published: December 15th 2008

I morges havde børnene travlt med at komme op, for at komme ud at lege. De har leget med danske Andreas på 3 år, og det var vist rart for alle parter med en legekammerat, de kunne forstå.
Vi kørte afsted kl. 9.15 med kurs mod Rotorua. Vejen var god og det endte faktisk med, at Thomas kørte hele vejen ca. 150 km.

Vi nåede frem til vores campingplads, lidt før kl. 12, så vi kunne spise frokost på pladsen. Mona smed en vask over, mens vi spiste, desværre har de kun vaske med koldt vand her på pladsen og det tager stadig kun en ½ time. Man kan ikke helt lade være med at tænke på, at enten bliver tøjet ikke så rent som derhjemme, eller også frådser vi helt vildt med vores vaske. Uanset hvad, så vil vi hellere vaske derhjemme, som vi er vant til, det virker mest rigtigt; vanens magt er og bliver stor! Tøjet blev hængt til tørre og så kørte vi afsted til ”Skyline Skyrides”. Vi skulle først med en gondol op af et bjerg. Lige da vi skulle sætte os ind kom der en og tog et billede af os. Thomas ville også have et, hvorpå han opdagede, at der ikke var noget memorycard i kameraet. Øv hvor ærgerligt, og vi kunne ikke springe ud af gondolen igen, så vi kom afsted med et kamera, der ikke duede. Vi havde en fin udsigt over Rotorua og søen på vej op. Oppe på bjerget skulle vi ud at køre på nogle ”luge”s. Det er nogle små ”bob-slæder”/biler, der kører på nogle veje/baner ned af bjerget. Anton var noget nervøs for, om han nu også kunne styre dem, det var Anna også men ikke i samme grad. Selvfølgelig gik det fint, da der blev kørt i børnenes tempo. Det kunne have været sjovt for de voksne med en tur med fuld fart, men det må vi prøve en anden gang. Vi tog to ture og på den anden tur fik Anna sat noget mere fart på, så hun og Thomas kom ned noget før Anton og Mona. Anna var så vild med det, at hun kunne have brugt hele dagen her med at køre. Vi kom op fra ”luge”-turene med en stolelift (som vi kender dem fra skiområder), hvilket var rigtig hyggeligt. Vi fik set hele 5 harer på vores to ture op. Da vi nu ikke selv havde et kamera med, der virkede, købte vi to billeder af os på ”luge”erne.
Turen helt ned af bjerget tog vi i gondolen. Da vi kom ned stod der en klar med en mappe indeholdende 2 store billeder af os i gondolen, 4 postkort og så selvfølgelig billeder af området. Da vi var lidt trætte af, at vi ikke selv havde taget billeder, købte vi mappen for 30 dollers.
Vi kørte ned til søen, hvor der skulle være en vulkansk legeplads. Det viste sig dog, at være en ganske almindelig legeplads, som børnene dog gerne ville bruge lidt tid på. Bagefter skulle vi lige have købt ind til aftensmad. Det er lidt træls, at indkøb tager så lang tid som det gør, men inden man finder en p-plads og de ting man skal have i et supermarked, man ikke kender, ja så går tiden bare.
Tilbage på campingpladsen stod den på lidt lektier, en tidlig aftensmad og en tur i poolen for børnene. Især Anna har udviklet sig til en rigtig vandhund, der næsten ikke er til at drive op igen. Temperaturen har vel ligget på 20-22 grader i dag. Indimellem blæser det lidt køligt, og om aftenen bliver det hurtigt køligt.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1020kb