Oudejaar vieren in Willow Lodge B&B

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Havelock North
January 1st 2012
Published: January 1st 2012

Dankzij de sinterklaascentjes (hij was ons niet vergeten) konden we een bed betalen en boekten we in Willow B&B.
Eigenlijk wilden we naar het strand gaan, maar het regent hier opnieuw al een aantal dagen en we besloten om gewoon te boeken via een website.
Geen idee wat we mochten verwachten, kwamen we toe in een poepchique B&B.
Met een warme verwelkoming van Rosemary & Phil.
Een Engels koppel dat hier 5 jaar geleden kwam wonen. Ze verkochten hun huis in Engeland (Maidstone – Kent) en hun 'vakantieverblijf' in Spanje. Het zijn dus geen sukkelaars.
Hun plan was hier een B&B te openen , hun huis is al zo'n 100 jaar oud en werd van het ene dorp naar het andere vervoerd per truck. Het is hier normaal dat je een huis op een truck ziet.
Wij hebben dit een tijdje terug ook gezien op straat. Jan reed en zei zo opeens 'kijk daar een speciaal huis'. Mijn ogen schoten omhoog en we stonden zo allebei te kijken van...'Hebben we daarnet een huis op een vrachtwagen gezien'??
Dus hun huis werd hier in Havelock North in mekaar gezet, en de Engelsen stuurden er decorateurs en herstellers op af. Zelf hebben ze geen kwast in hun handen gehad.
Amai, dat zouden wij toch niet kunnen hoor! Het is toch veel leuker om te weten hoeveel werk je in je eigen huis gestoken hebt, niet?
De kamers vallen heel goed mee van prijs. We betaalden $100 (60 euro ongeveer) per nacht voor een dubbelbed inclusief ontbijt & gedeelde badkamer.
Dus we kwamen toe , en het koppel zei : 'we hebben niet te veel mensen deze nacht dus jullie slapen in de Queen size room! Ok, dit hadden we zeker niet verwacht!
Het was werkelijk prachtig!! (Gelukkig hoefden we dus niet extra te betalen voor de luxueusere kamer). Gelukzakken dat we zijn! =)

Gisteren gingen we gaan eten en het viel een beetje tegen. De fijnere keuken kennen ze hier niet in NZ.
Het waren dus supergrote porties! Heel veel vlees (yakkes), groentjes waar er hollandaise saus was doorgedraaid ,de saus was uit een pakje want er was soja in verwerkt!, mijn frietjes waren ook maar 1 keer gebakken en waren rauw vanbinnen en er lag een gebakken banaan en ananasschijven op mijn bord! Van een combinatie gesproken!
Je kan het al raden....met het sojagedoe kwam er een allergiepil uit de handtas en we besloten om naar de B&B te rijden want ik word daar héél erg moe van van dat pilletje.
Het was misschien maar beter zo want voor het vuurwerk te zien moest je betalen en het was pikdonker buiten. Hier heb je nergens in het land straatverlichting. Behalve op de kruispunten 1 enkele paal.
We besloten onze fles schuimwijn te delen met de eigenaars hier en hun dochter, en zo hadden we toch een hele leuke avond!

Vandaag 1/1/2012 ...deden we het was rustiger aan opnieuw. Het regent hier al de ganse dag. Het werd een boerenmarkt. De markt is helemaal anders dan bij ons in België! Hier heb je veel organic (biologisch) en biodynamic (biodynamische) standhouders met heerlijke proevertjes.
Het is hier kleinschalig en goedkoper dan in de supermarkt!

Deze namiddag hebben we gepingpongd (verloren tegen Jan), darts gespeeld (alweer verloren), de pooltafel uitgeprobeerd (nog es verloren), de fietsen van R&P geleend – zo'n mountainbike fietsen- (en ik kon met moeite de heuvels op). Pfff sport is toch m'n ding niet ze.

Ps: Anatoki Honey factory /honingfabriek was niks. Het antwoord was kort en duidelijk 'nee'. Ik probeerde mezelf toch nog es voor te stellen en het antwoord was opnieuw van 'Was het de eerste keer niet duidelijk? Ik zei nee'.
Daar koop ik geen honing meer!

Tot: 0.144s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0774s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb