Richting Eastland

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Hawkes Bay » Wairoa
January 16th 2012
Published: January 16th 2012

Deze namiddag kwamen we aan in Wairoa. Het stadje heeft de meeste Maori inwoners van het ganse land. 60% van de mensen hier zijn Maori's.
Het stadje is niet zo spectaculair om te zien. Het is grotendeels in vervallen toestand al zijn er hier en daar wel bizarre huizen in de winkelstraat.
Zo heb je bijvoorbeeld kleine straatjes waar er een voordeur voor staat.
Je hebt ook rare café's en een rock & country kerk!
We staan nu ook op een 'crazy' camping! De eigenares heeft een felpaarse haarkleur en haar man kwam me begroeten met een luide boer.
De volledige camping is versierd met kerstverlichting!! De dameswc's hebben roze tapijtjes aan het toilet liggen, de wasbakken hebben roze gordijnen en er speelt rock'n roll uit de muziekboxen.
Bij de mannen is het net hetzelfde , maar dan in de blauwe kleur. Om te bbq 'en gebruik je de koffer van een oude cadillac en grandma is watching you with a camera all over the place! (grootmoeder is je aan het bespieden met een camera over de ganse camping)

De komende dagen gaan we richting (hopelijk gratis campings) naar Lake Waikaremoana.
Hier kan je een trektocht doen van een week om het meer te bekijken.
Wij gaan dit uiteraard niet doen. Ik voel nog altijd spieren dat ik niet wist dat ik ze had met dat mountainbiken aka fietsen...pijn in nek , rug, knieën...zet de rolstoel maar al klaar als we terugkomen! ;-)
Vanuit daar gaan we de komende dagen , op het gemakje rijden naar Gisborne , dé hippie & rastafari stad van de East Coast.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.0374s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb