Hawke's Bay (28/12/2011)


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Hawkes Bay » Napier
December 31st 2011
Published: December 31st 2011
Edit Blog Post

Sinds enkele dagen zijn we in Hawke's Bay district. Deze streek is vooral gekend voor zijn wijn, fruitbomen en bessen.
We volgden vandaag een tocht in Napier want de stad is hier zo supertrots op zijn Art Deco festival in Maart. Het is toch niet zo de moeite om te doen hoor. Hier en daar vindt je wat mooiere en onderhouden huizen terug (meestal van een bank of een keten) en sommige zijn in vervallen toestand. Jammer dat er hier geen subsidies worden uitgedeeld om deze prachtige woningen te onderhouden.

Ik ben hier ook al druk op zoek naar werk. Tot nu toe nog geen geluk gehad. In Napier heb ik 12 hotels afgelopen en ben er 1 CV kwijtgeraakt.
Het toeristenseizoen is er heel kalm , kalmer dan anders dus de hotels nemen geen extra mensen aan. Pech voor mij dus!
We besloten richting de 'orchards' te rijden (fruitbomen) en ook daar had ik geen geluk.
Het was hier bijzonder nat geweest en de bessen en kersen hadden een kort seizoen hierdoor.
Maar ik geef niet op. We besloten zo wat kriskras verder te rijden op zoek naar nog wat andere boeren toen we opeens op een honingfabriek stuikten.
De Anatoki honey factory is de grootste in Nieuw-Zeeland. Ik besloot es binnen te lopen en voor dat ik het wist was ik aan het praten met Thea. Een Nederlandse die al 30 jaar in NZ woonde. Ze vertelde dat ze een boerderij had waar ze granen kweekten (boekweit, spelt en griesmeel). Ik vroeg of ze iemand nodig had of iemand kende en mijn 2e CV was uitgedeeld. :-) Ze zei dat ze een vriendin had op een boerderij en waarschijnlijk iemand nodig had.
De vrouw vertelde ook dat ik moest terugkomen en naar de baas van de honingfabriek vragen of er werk was.
Dus wie weet...morgenochtend ga ik terug.

Ze gaf me ook de tip om langs te gaan bij vineyards (wijngaarden) en mijn nummer daar achter te laten. Het is nu het seizoen niet om te plukken maar ze kunnen altijd wel iemand extra gebruiken. Alee, hopelijk kan ik iets doen met mijn working holiday visum! Want NZ is ook wel een heel duur land! Supermarkten en campings dat zijn de enige dingen dat echt veel kost.
Vooral in het Zuidereiland (Nelson district) mochten we niet vrij camperen en waren we verplicht 2 weken op een camping te staan = duur!
Ons budget slinkt...en als we hier nog een tijdje willen blijven dan moeten we iets zoeken.
We hebben ook nog mensen gecontacteerd om vrijwilligerswerk te doen. Tot nu toe moeten we wachten tot halverwege Januari. Want iedereen is volgeboekt.
Ik geef niet op met het zoeken naar werk. Ook al moeten we een paar honderd kilometer terug rijden, geen probleem. We zijn het al gewoon dat een uur of 4 rijden niet zo lang is...:-)

Een gek plekje hier in de buurt: Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu dorp.
(langste plaatsnaam in Nieuw -Zeeland)



We wensen jullie allemaal een mooi eindejaar toe!
En een dafalgan met 1 januari! :-) maak er een leuk feest van


Additional photos below
Photos: 32, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 28; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb