Mr. Andersen, the snapper legend.


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel » Coromandel Town
February 16th 2012
Published: February 16th 2012
Edit Blog Post

Så blev det min tur til at få en på opleveren. Sammen med 11 kiwier havde jeg booket en halvdags snapper-fisketur fra Coromandel. Det blev en fantastisk oplevelse, dagskvoten er 9 snappere, og 20 min før tiden udløb, havde jeg fuldt hus og måtte stoppe fiskeriet.

Fiskeriet foregår lige opad af de mange kæmpe store muslingefarme, idet muslingerne afgiver ekskrementer som tiltrækker snapperne. Der er strenge krav i New Zealand, f.eks. koster det 250 NZD, hvis ikke snapperen minimum er min 28 cm lang. Kiwierne siger faktisk, at fiskeri kontrollen i dag, er mere magtfuld end politiet, så det var med at overholde reglerne. Det skal bruges kæmpe stykker med madding, som sættes på en kanske speciel måde, som jeg fik lært via en dvd, som tilfældigvis var i det hus vi lejede i Pohara. Det kræver en helt speciel teknik til at slå dem ihjel, kniven skal placeres cirka 1,5 cm bag øjet og drejes ind og rundt i fisken.

Efter sejlturen, kørte vi til den lokale fiskemand, hvor jeg fik fileteret fiskene, hvorefter turen gik hjem til grillen for at tilberede de første 3 snapper til aftensmaden. Snapper er i min optik den bedste fisk i verden, de andre snappere fik jeg fileteret og vakuumpakket, så vi kunne tage dem med på vores videre færd. Helt igennem en perfekt oplevelse.



De andre i familien nød en ret overskyet dag, med shopping og afslapning i Coromandel by, som ikke har det store at byde på. Dog var der en lækker cafe, som bød på en kulinarisk frokost.



Da vi alle havde nydt den lækre fisk, stødte vi tilfældigvis ind I Jørgen og Marianne, som var kommet til samme holiday park som os. Derfor blev der udvekslet historie, erfaring og fortællinger over et glas vin på terrassen ud på til de sene natte timer.



/Martin.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb