Aukland / Nya Zeland


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
October 2nd 2009
Published: October 2nd 2009
Edit Blog Post

Aukland/Nya Zeeland

Kära vänner, ärade prennumernater (alla sju)
nu ska ni få ett tips: när ni ska ut och resa, välj då inte INTE resmål där huvuddelen av målguppen tog studenten i våras. Och om ni ändå måste, välj då för i böveln inte billigaste möjliga ställe! Undvik därmed allt som börjar med Backpackers... Det gjorde inte jag. Och nu sitter jag här. Känner mig som farfar och rent museal. Tittar ut över ett böljande hav av baggy jeans, fjuniga mustascher och nygjorda rastaflätor. Näe, melodin för att känna sig ung & fräsch är att med omsorg välja resmål där man springer åttor runt övriga resenärer. Tänk "Strövtåg i Liguriska landskap", "Bland Madeiras 302 orkidéer" eller, i och för sig, överallt där Agneta Sjödin har varit. En lustig detalj med att vara äldst på bygget är att folk jag inte vet vilka det är och ännu mindre känner, kommer fram och ställer en frågor jag omöjligen kan ha svaren till. -Numret till bussen för Duneeden Street..? Vet inte, men fråga John därborta, han klev tydligen iland här med Kapten Cook...

I övrigt kan jag meddela att jag inte bara gick till fel gate på Arlanda utan till helt fel terminal! Eftersom jag har satt i system att under inga som helst omständigheter befinna mig vid gaten tidigare än 10 minuter innan avresa så kom jag fram till gaten då det redan stod Gate closed på skärmen. Damen bakom disken gav mig en lätt medkännande blick, talade om för mig att jag befann mig vid SAS flight till Köpenhamn och att jag ju skulle med Lufthansa till München. Jag befann mig då absolut längst ut på terminal 5 och skulle till terminal 4. Transportband är överskattat, eller hur Luftfartsverket?! Men så fort har ingen resenär någonsin förflyttat sig på Arlanda. Desvärre har ingen resenär någonsin heller aldrig eftersvettas så mycket i en kabin. När planet lyfte var det bara säkerheltsbältet som hindrade mig från att glida ner som smält smör på golvet.

Upptäckte i morse att jag gjömt att packa ner både skor och handduk. Nu återstår bara att se om jag glömt att packa ner något annat obetydligt. Min hjärna till exempel.

Ja det blev ju inte så mycket djup djungel, okända sjukdommar & mystiska stammar i det här inlägget. Men om bara några timmar flyger jag till Tonga och då börjar resan på riktigt. Mitt mål är att simma med knölvalarna som passerar där på sin resa från Antarktis till Alaska, men de brukar ge sig av i slutet av september/början av oktober så det finns en liten risk att de inte längre är kvar... Jag återkommer i frågan!

Tills nästa gång.

J




Advertisement



2nd October 2009

"Den gamle och havet". Har du läst den? :) Kul blogg förresten. Så ska en blogg vara. Här sitter man på kneget och våndas.. Fortfarande ljust. Ett par timmar till..
2nd October 2009

God tur mannen!
Håper du får en jævla fin tur!
2nd October 2009

Mr John where u go?
Mr John-John BIG boy! You say u go wit me Hua hin! Me waiting Aukland where U go? Lisa
2nd October 2009

Kära farfar!
Jag dööööööör (farfar) John, du är ju helt underbar! :) Hoppas din resa flyter på lite lättare och du hinner i tid till valarna. Ser med spänning fram emot nästa rapportering. /Linda
4th October 2009

Skönt o höra att allt är som det ska...
..dvs att det är omvärlden som fungerar som tänkt och att det är du som dysfunktionell. Jäkligt underhållande att få läsa om dina eskapader och ser fram emot mer. För övrigt så kan jag meddela att vi haft tunga frostnätter, svinkall nordanvind och ösregn mest hela tiden, hoppas det värmer att läsa för jag antar att Togas klimat är än mer bistert. D
5th October 2009

Tjena
Hejsan John, läser ditt första inlägg och är inte avis alls...(-: Hoppas att du ahnn fram till Tonga i tid så att du fick simma med knövalarna. Njut och ha det bra! Här är allt PRECIS som vanligt!! Ciao, Charlotte
12th October 2009

John! Ser såå mycket fram emot att få följa dig på din resa. Kan meddela att Stockholm nu har gått in i det grå och kalla. Din blogg kommer förhoppningsvis ge en smula ljus tills vår sol väljer att titta fram igen. Kram, Mia
13th October 2009

:D
Du er så morsom! Lo godt, håper du har husket din hjärna. Håper også virkelig at du møter disse knölvalarna også. Litt misunnelig på deg nå. Jeg har bestemt meg for å bli hjemme i Norge i vinter (so far) :S Klem fra kalde nord

Tot: 0.099s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0766s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb