Ankomst till landet uppochner

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
November 22nd 2005
Published: January 1st 2006

Auckland

Efter timmar och ater timmar ombord pa flygplan, i vanthallar pa flygplatser ankommer vi till flygplats i Auckland. Biosecurity lagger omedelbart beslag pa Linneas kangor, Pers ena kanga och vart talt. Lyckligtvis far vi snart tillbaka var egendom efter rengoring och kommer in i landet.
Vi har hort att manniskor har ar trevliga, och sa ar ocksa fallet. Bara man ser lite forvirrad ut kommer det genast fram en hjalpsam person som ser till att man gor och hamnar ratt. Med hjalp av tre olika vagvisare hittar vi snart hem till Linneas kusin Ninna som tar emot ett par trotta resenarer och bjuder pa en forsta middag.
Enstaka dagar spenderas med sightseeing i Auckland, som ar en ratt intetsagande stad pa det hela taget. Vi hinner i alla fall med Auckland museum och lar oss lite om maorikultur och naturlivet pa Nya Zeeland. Vi lar oss ocksa snart att Nya Zeeland som ar landet upp och ner aven ar landet bak och fram.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb