't viel wel mee

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 3rd 2012
Published: March 3rd 2012

Wat een barslechte dag had moeten zijn, viel uiteindelijk nogal mee. We hebben heel veel wind gehad, maar de voorspelde zondvloed is uitgebleven. Enkele fameuze buiten van een paar minuten: dat was het. We hebben zelfs veel mooie opklaringen gehad.

Toch was deze storm dé headline in het lokale journaal. Blijkbaar is de storm iets van koers veranderd en is het zuiden van North Island het hardst getroffen. Enkele daken zijn gaan vliegen, bomen zijn omgewaaid en één of andere zotte Nieuw-Zeelander - die er niet beter op vond dan met dit weer solo te gaan zeilen - is op 50 km van de kust opgepikt. Hij heeft zijn zeilboot achtergelaten en is in zijn reddingsvlot gesprongen. Zijn jacht zwalpt nog steeds ergens op zee rond... als iemand een zeiljacht wilt, dan is dit de uitgelezen kans!

Morgen zou de wind gaan liggen. Gelukkig, want wij hebben morgen kraanwerk te doen. Stilaan moeten de team bases opgebouwd worden. Daarvoor moeten een aantal containers op elkaar gestapeld worden. Ook voor de 3D cinema moeten containers op elkaar gezet worden (foto's volgen nog). Deze 3D cinema geeft je een beeld over hoe het is om op één van de wedstrijdboten mee te zeilen. Ik heb al gehoord dat je er vol enthousiasme ingaat en dat je er groen uitkomt... Levensecht dus! ;-)

Ondertussen is het Volvo paviljoen zo goed als afgewerkt. Enkel het interieur moet nog in orde gebracht worden. (Foto's volgen...).

Eén van de volgende dagen, als het meeste werk erop zit, gaan we naar een Haka-wedstrijd kijken. Haka is de traditionele dans die de All-Blacks (de nationale rugby ploeg van NZL) doet voor elke wedstijd. De zoon van Charlie (een lokale DHL medewerker) neemt namelijk deel aan zulke wedstrijden en Charlie nodigde ons uit om een kijkje te gaan nemen. Ik kijk hier naar uit! (foto's...volgen natuurlijk).

Nu ga ik slapen want morgen wordt het wederom een drukke en interessante dag.

Groeters,

Ralph

Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb