Panic in Wonderland tegen 100 per uur


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 2nd 2012
Published: March 2nd 2012
Edit Blog Post

Hier ben ik weeral.

Zoals de titel van dit artikel al aangaf...het was hier gisteren (donderdag) serieuze paniek!!! De AKE's (luchtvracht containers) kwamen vanuit Sanya in China (de vorige stop-over) aan en al vlug bleek dat deze containers ergens onderweg geopend waren. Alle laptops, GPS toestellen, toners, horloges en andere waardevolle dingen waren systemastisch uit de AKE's verdwenen! Voornamelijk voor de organisatie bleek de schade het grootst. Paniek alom want hierdoor ging veel wardevolle informatie verloren. Ook de laptops van de teams bleken spoorloos... Na veel telefoontjes en crisisvergaderingen bleek dat deze goederen door onze Chinese agent bewust de zendingen genomen waren om 'veiligheidsredenen', zonder ons te verwittigen. Lithiumbaterijen en vloeistoffen worden tijdens luchtvracht aanzien als gevaarlijke lading, maar toch was dit zeer uitzonderlijk, zelfs overdreven. Daarbij kwam dat onze Chineze agent ons hierover niet had geïnformeerd. Uiteindelijk zullen deze spullen morgen (zaterdag) in Auckland aankomen.

Of er morgen veel gewerkt zal worden, is nog de vraag. De weersvoorspellingen voor zaterdag zijn heel slecht. Men verwacht heel veel regen maar vooral ook wind tot 110 km/h. Men spreekt zelfs van een kleine orkaan. Daarom heeft de organisatie beslist om de opbouw stil te leggen. Ondanks deze beslissing zullen wij toch naar de site gaan om alles te checken op schade en/of andere problemen.

De volgende dagen zou het weer terug kalmer worden. Ik hoop het althans. Binnenkort krijg ik enkele dagen vrijaf, zodat ik Nieuw-Zeeland een beetje kan verkennen. Ver zal ik helaas niet geraken want ik heb er niet aan gedacht om een internationaal rijbewijs te halen zodat ik al zeker geen auto kan huren.

Wel ben ik van plan om met de fiets de ferry te nemen en Waiheke Island te verkennen. Dit zou een zeer mooi eiland zijn. Ook ga ik proberen om met 1 van de 2 America's cup zeilboten (zie foto) te gaan zeilen. Deze prachtige sport zeiljachten liggen hier tegenover het hotel en tegen betaling ben je (tijdelijk) een deel van de crew. Ook het nationaal natuur historisch museum moet de moeite zijn.

Ik zorg er uiteraard wel voor dat ik in de haven ben tegen dat de Volvo Ocean Race in Auckland aankomt. Het binnenvaren van de wedstrijdjachten wil ik ABSOLUUUT niet missen.

Tot binnenkort!

Take care.

Raf

Advertisement



2nd March 2012

Orkaan!!
Hoi Broertje, als daar een "orkaantje" op komst is zal de zon niet meer zo hevig schijnen en kan je al niet verbranden,hé. Je ziet dat elk nadeel ook wel een voordeel heeft. Zorg toch maar dat je voorzichtig bent, hé. Die vrije dagen zal je ook wel goed doorkomen zo te horen. Je hebt toch een internationaal zeilbrevet ? Groetjes Greet

Tot: 0.098s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0639s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb