The Pinnacles


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Pinnacles
October 22nd 2014
Published: October 22nd 2014
Edit Blog Post

I søndags var jeg på mini-roadtrip til en nationalpark nord for Perth, der hedder The Pinnacles!



Vi var 4, som lejede en (fantastisk!) bil, og så kørte vi ellers deropad søndag morgen. Turen derop tager ca. 2 timer, så det var ikke galt!



Som det kan ses på billederne, så består nationalparken af ørken og en masse sten. Det lyder umiddelbart utroligt kedeligt, men det var simpelhen så smukt! Vi hikede en times tid rundt, og bagefter kørte vi en 5 kilometers rute gennem parken, hvor man kunne holde ind forskellige steder og se på naturen eller - som vi gjorde - tage en masse billeder.



Der var storm i Perth hele weekenden, men vi var super heldige, at det bare tog at køre to timer nordpå for at komme væk fra det. Hele dagen havde vi solskin, hvilket var virkelig lækkert, da vi var udenfor hele tiden!



Efter The Pinnacles tog vi til Hangover Bay, som ligger lige bag parken. Det var super flot med krystalklart vand, som vi selvfølgelig badede i.



Da vi var færdige med at svømme, kørte vi en times tid sydpå, for at komme til et sted, hvor man kan sandsurfe. Her lejede vi et board, som egentlig lignede et skateboard - bare uden hjul. Og så var det ellers med at gå op på sandbjergene, der lå omkring, og surfe ned derfra.

Vi prøvede "kun", hvor man sidder på brættet, og nærmest kælker ned fra de store sandbjerge. Det var helt vildt sjovt, på trods af mit første forsøg endte ud i en rulletur ned ad bjerget og sand over det hele - men det blev bedre og bedre :D

Jeg har ikke lige fået billederne fra sandsurfing, men skal nok ligge nogle op, så snart jeg får fat i dem.



Ellers sker der ikke så meget spændende hernede, ud over at jeg har vildt meget at se til på uni. Men eksamensperioden begynder også om to uger, så det er klart, der er lidt pres på for tiden.



Om en måned har jeg sidste officielle dag på UWA, hvilket er virkelig underligt at tænke på! Så er de fire måneder gået.. Men jeg har heldigvis masser andet at se frem til. Jeg skal forhåbentlig starte med en uges ferie her i Perth området og bare slappe af(!). Derefter planlægger jeg at tage på en roadtrip i det sydlige Australien fra Adelaide til Melbourne, hvilket jeg virkelig glæder mig til!

Det sidste stop bliver nok Sydney. Jeg håber på at kunne tilbringe så meget tid som overhovedet muligt i Sydney, inden turen går hjem til Danmark igen.

Så de sidste ting er så småt ved at falde på plads, og inden jeg får set mig om, så er jeg nok hjemme i DK igen, men først skal jeg lige igennem to eksaminer og to major essays, som jeg nok egentlig hellere må igang med igen nu... 😊



p.s... Jeg ved ikke, hvorfor den ikke viser alle billeder, jeg ligger op, men hvis I trykker på et billede, så burde det føre jer til en side, hvor man kan se alle billeder, jeg uploader 😊


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

The PinnaclesThe Pinnacles
The Pinnacles

Jeg har også et Løvernes Konge-billede fra den her klippe, men jeg har ikke lige fået fat i det endnu... :)


Tot: 0.154s; Tpl: 0.05s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0738s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb