Cervantes - Praktische Informatie

Oceania » Australia » Western Australia » Cervantes
December 18th 2006
Published: December 18th 2006

We overnachtten in het Pinnacles Caravan Park - Aragon Street - Cervantes WA 6511
Tel: 08 - 9652 7060, E-mail: cervpinncpark@westnet.com.au
Ligging: aan de rand van het centrum, maar vlakbij zee. Visitor Centre, supermarkt, bottle shop en Internet waren op wandelafstand.
Prijs en wat inbegrepen: 38$ voor een powered site voor 3 personen
Persoonlijke beoordeling: het sanitair was OK, maar weinig drooglijnen en de kampeerkeuken / TV zaal viel erg klein uit. Men was er niet vriendelijk noch behulpzaam bij de receptie.

We gingen kijken naar de stromatolieten in Lake Thetis, die zijn bereikbaar met een gewoon voertuig, en zelfs te voet. Dit is niet spectaculair om te zien, er was weinig informatie te lezen, maar boeiende ons erg omdat het zo een uniek verschijnsel is (Zie Hamalin Pool)

We bezochten de Pinnacles en verschillende Nationale Parken in de omgeving, met Mike Newton van ‘Turquoise Coast Enviro Tours’. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring als park ranger, en verschillende jaren als touroperator. Adres: 59, Seville Street te Cervantes WA 6511, Tel: 08 - 9652 7047, E-mail: miken@wn.com.au, www.pinnacletours.info. We boekten de tour zelf, telefonisch. We werden afgehaald op de camping. We betaalden 135$ pp voor anderhalve dag.
Op de eerste dag werden we rond 6h opgehaald om de Pinnacles te bezoeken, we bleven er meer dan 2 uur. Mike reed ons eerst het ganse domein rond (alleen toegankelijk voor 4x4), liet alles zien, maakte af en toe een wandelingetje, en liet ruim tijd voor foto’s. Daarna reed hij een tweede keer het circuit op om ons naar een ideale fotolocatie te brengen, om ons van de zonsondergang en de nagloed daarvan te laten genieten. Opmerking: je kunt het domein bereiken via een geasfalteerde weg, en dan te voet gaan rondwandelen in het domein! Wil je alleen de Pinnacles bezoeken met Mike, dan betaal je 40$ pp
Op de tweede dag maakten we een rondrit die bijna 11 uur duurde! We bezochten oa het Lesueur National Park, Beekeepers Nature Reserve, Stockyard Gully en maakten een wandeling door Stockyard Tunnel Cave, we konden zwemmen in Lake Indoon, maakten een hele rit langs een schilderachtige kustweg tussen Leeman, Green Head en Sandy Cape om dan terug te rijden via een Nationaal Park naar Cervantes. Er werd voortdurend gestopt om ons bloemen en planten te tonen, en daarover te vertellen. We zagen onderweg heel wat verschillende soorten vogels, we zagen bobtail skinks en kangaroes die rustten in de schaduw langs de weg. De morning tea, en vooral de lunch waren uitgebreid en goed verzorgd.

Tot: 0.289s; Tpl: 0.012s; cc: 28; qc: 137; dbt: 0.1291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb