Greenhead en Jurian Bay - Praktische Informatie

Oceania » Australia » Western Australia » Jurian Bay
December 15th 2006
Published: December 15th 2006

We legden 195km af tussen Geraldton en Jurian Bay.

We overnachtten op het Jurian Bay Tourist Park (Top Tourist) - Roberts Street No1 - Jurian Bay WA 6516
Tel: 08 - 9652 1595
Ligging: Vlakbij de zee en vlakbij een supermarkt, op wandelafstand van Internet en van toeristische informatie
Prijs en wat inbegrepen: 25.65$ voor een powered site voor 3 personen (1 pers met seniorkorting)
Persoonlijke beoordeling: Een grote en zeer goed uitgeruste en zeer goed onderhouden camping. Voor kinderen is er een reuze springballon, die veel succes had.

Toeristische Informatie kan je krijgen bij het BP station en in de kantoren van de Shire of Jurian Bay. Maar het aanbod aan tours was hier erg beperkt: slechts één touroperator vaart uit om te zwemmen met de zeeleeuwen.
Internet kan gebruikt worden in het kantoortje van Telstra: 8$/uur.

Aangezien de ene touroperator van Jurian Bay enkele dagen niet actief was, gingen we ‘zwemmen met zeeleeuwen’ met een touroperator van Greenhead: ‘Sea Lion Charters’ RJ Wilson Family Trust - 24 Bryant Street - Green Head WA 6514
www.sealioncharters.biz, Tel: 08 - 9953 1012. We betaalden 85$ pp (senior -10%!)(MISSING) inclusief de huur van het snorkelmateriaal, exclusief 10$ voor de huur van een wet suit. De uitstap startte om 8h30 aan de pier van Green Head en eindigde rond de middag. Men vaart naar Fisherman’s Island, dat beschermd gebied is, enkel toegankelijk voor Australische zeeleeuwen, en legden aan voor het eiland. We kregen instructies van de zwembegeleidster, hoe we met de zeeleeuwen moesten omgaan: niet aanraken en vooral actief zijn in het water: de dieren trachten je gedrag na te bootsen. Zien ze weinig beweging, dan zijn ze het gauw beu en zwemmen weer weg. Het was een boeiende ervaring! Na de zwempartij vaarde de skipper met een klein motorbootje nog even dicht bij de kust, zodat we de kolonies rustende zeeleeuwen op het strand goed konden observeren en fotograferen.

Tot: 0.347s; Tpl: 0.011s; cc: 30; qc: 131; dbt: 0.1651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb