En toen was er nix

Oceania » Australia » Victoria » Yarra Valley » Wineries
July 18th 2007
Published: July 18th 2007

Nou, deze keer hebben we echt niet veel te melden hoor…. Eigenlijk is het gewoon erg rustig geweest, en zijn we met het gewone leven doorgegaan. Het mooie is wel dat Jacq dus lekker op tijd thuis is nu iedere dag doordat ze met haar baas heeft besproken dat het niet werkt zo: een zware baan en geen tijd om in te werken. Ze hebben nu dus besloten dat deze baan dus nix is voor haar, maar dat ze haar wel grraag bij het bedrijf willen behouden. Ze gaan dus kijken of er wat anders voor haar is, maar goed dat wasa dus al 2 weken geleden, en er is nog steeds geen duidelijkheid over. Aangezien haar bazin het niet snapt en maar gelijk al het werk heeft teruggenomen, betekent dat dus dat Jacq geen hol meer te doen heeft… die verveelt zich nu dus te pletter, maar is wel op tijd thuis, kan lekker uitslapen en en heeft weer tijd en energie om te gaan sporten een aantal keer per week!!! Dus die zit lekker in haar vel. Bij mij is het niet veel anders, omdat het project er bijna op zit bij Coles… we hebben nu een laatste contract getekend om nog met 4 man t/m september hen te ondersteunen, en daarna is er niets meer… op dit moment dan. Beekent dus dat het erg rustig is, en we gewoon erg weinig te doen hebben… niet erg hoor, lekker op tijd thuis iedere dag, weinig stress en ook lekker sporten. We gaan weer regelmatig hardlopen (zo’n 2x in de week), en daarnaast ga ik 2x in de week voetballen en Jacq lekker paar keer naar de sportschool. Dus eigenlijk hebben we wel weer eenzelfde soort van burgerlijk leven als in NL… en dat ga je toch wel merken, ook al zit je in een ander land, uiteindelijk wordt het een soort van ‘thuis’ en doe je dezelfde dingen die je thuis doet. Je hebt ook geen zin om ieder weekend op pad te gaan, zeker niet als je gewoon werkt en bekaf bent in het weekend!!

Maar goed, we hebben in de weekends nog wel wat gedaan hoor :-). Het eerste weekend zijn we op de “Indier ontdekkingsreis” gegaan. Hadden van een tweetal Indiase restaurantjes in South Melbourne gehoord, en die wilden we toch wel uitproberen! Dus eerst op vrijdag naar de Curry Club, en daarna op zondag naar Gharana. Het is wel leuk om te bemerken dat we nu zo vaak Indiaas eten dat we echt verschil beginnen te proeven, en welke nu ‘beter’ is dan de andere. Zo heeft de Indier bij ons in Barkly Street volledig afgedaan, echt gewoon gaarkeuken spul wat je krijgt … nou ja, soort of… de Curry Club was erg lekker, erg veel ook vooral, en het fijne was dat ze een aantal zeer pittige gerechten op de kaart hadden staan, kassa vor mij dus!!! Viel eigenlijk toch wel tegen de pittigheid, maar het eten was ok, niet bijzonder, maar wel leuke tent om nog een keertje terug te gaan. Zondag dan naar Gharan, en die was net een tikkeltje luxer, wat wel te merken was aan de rijst die met mosterdzaadjes was bereid, en nog andere kleine extra dingetjes. Zo zie je het verschil ook vaak doordat er echte chili’s in verwerkt zitten ipv sambal of poeder… maar goed, deze was dus iets luxer, ook wel wat lekkerder maar weer minder keus. In ieder geval weer een paar opties erbij voor de volgende keer!

Zaterdag lekker dagje gehad. Eerst lekker hardlopen ‘s morgens (en gelukkig maar, het zonnetje scheen nog toen ik wegging, maar ‘s middags begon het weer te gieten… bah) en daarna moest Jacq naar de kapper. Omdat die in de stad was, ben ik meegegaan met de auto omdat we daarna door zouden rijden naar Marco en Ange. In de tijd dat Jacq naar de kapper zou gaan hoopte ik ff een lekker flesje wijn te kunnen halen, en ene kopje koffie in een grote boekenwinkel daarzo… helaas had ik de wijn net gehaald en liep ik net de boekenwinkel binnen om een blaadje uit te zoeken en daarna met een kop koffie daar te gaan lezen, toen Jacq belde dat ze al klaar was… balen dus, geen koffie! Maar goed, had wat te lang gedaan over het uitkiezen van de wijn… wel een lekkere trouwens, een Pinot Noir van de Mornington Peninsula, dat is toch wel een beetje ons favoriete wijnplekje geworden! Pinot Noir is een heel lichte rode wijn, die dus heel makkelijk wegdrinkt ipv die zware Bourgogne of Cabernet Sauvignon, en de Mornington is een mooi gebied, op een uurtje rijden ten zuiden van Melbourne, en het koude klimaat daar (voor Ozzie begrippen natuurlijk) is perfect voor die wijn. Kortom: goeie keus, en daar hebben we ;s avonds lekker van genoten met zijn 4-tjes!! Ange en Jacq waren aan de beurt om te koken, dus die waren lekker in de keuken aan het rommelen, wij lekker binnen met een wijntje bij de open haard bij Marco en Ange… zalig! Was gezelig avondje, en maar blijven slapen daar omdat we allemaal wat teveel wijn ophadden (Jacq schrok er wel een beetje van toen ze hoorde dat ze ruim 3 glazen rode wijn op had, haha! Ook zij wordt een zuiplap hier…) Zondag weer vroeg op, want moest om 10 uur voetballen… ff minder, maar ja, kan niet alles hebben. ‘s middags uiteraard weer langs Cicciolina voor een wijntje en olijfjes, begint standaard afsluiter te worden van het weekend.

Het weekend erna eigenlijk niet veel gedaan… vrijdag vroeg naar bed, zaterdag eerst weer hardlopen en daarna in de auto naar de Yarra Valley om een hapje te gaan eten in een mooi restaurant daar op een van de heuvels in de Yarra Valley voor Marco zijn verjaardag. En dat was wel een erg mooi restaurant zeg, jeetje… redelijk luxe, maar vooral het uitzicht… was horizontaal gebouwd met uitzicht op de vallei waarop je vanaf alle tafels uitzicht had… erg mooi! Dus daar met een lekker wijntje erbij de verjaadag van Marco zitten vieren, was enorm gezellig kan k wel zeggen. En ja, de Yarra Valley is toch wel een mooie plek… ten eerste vanwege de vele wineries natuurlijk (ahum…) maar ook vanwege de enorm mooie natuur met al die heuvels, bossen en natoniale parken, echt een super lokatie. Blijft toch iedere keer weer waanzinnig als we ons beseffen dat dat een uurtje ijden hiervandaan is. Nou goed, na het eten nog een afzakkertje wezen drinken bij een andere winery waar we van de zomer met bas waren geweest (met dat al even mooie uitzicht als toen!) en daarna naar huis. Terug in St Kilda ff snel langs de Coles om wat bappies te halen. Harry Potter kwam op tv, en die gingen we lekker gezellig samen met een chippie kijken. Jacq had me de vrijdag ervoor verrast met 2 lekkere Belgische biertjes, dus dat was wel een winner zo! Na de film wilde ik een stukje Tour kijken, de 1e berg etappe, altijd mooi. Helaas viel ik in slaap en werd ik pasa weer om kwart voor 1 wakker, net op tijd voor de eerste echte beklimming! Was toch wel weer ff zuchten hoor toen ik die mooie beelden van Frankrijk zag… wat dat betreft missen we Europa enorm hoor. Ook al is het hier mooi, het kan niet tippen aan de diversiteit in Europa.

Zondag eerst vroeg voetballen (helaas verloren van de koploper, wel weer leuke wedstrijd, met vechtende kaketoes die elkaar achterna zaten en over het veld heen scheerden, erg leuk) en daarna….. ja, 1x raden…. FOUT! Dit keer geen Cicciolina, want Jacq wilde gaan pumpen op de sportschool en ik had beloofd bappies te halen en te koken! Dus alleen ff een lekkere lunch bij de Galleon (we hadden geluk: we konden buiten zitten, en het was voor het eerst in weken echt lekker aangenaam buiten in het zonnetje! Dat is dan toch wel weer fijn, hartje winter en dan in je t-shirt op een terrasje een hapje eten… behalve als we ons beseffen dat we dat vorig jaar echt iedere week konden doen, maar nu El Nino uitgeraasd is betekent dat helaas ook weer dat de weer-patronen normaal zijn: koude en natte winter dus.. weet dat ik het eerder had gezegd, maar het is nu officieel echt heel koud: deze week de koudste week in 10 jaar hier! Sneeuw in steden waar het in tientallen jaren niet is gevallen, kangoeroes die door de sneeuw heenbanjeren (foto’s op de krant) en ongeveer een meter sneeuw in de ski-gebieden hier op 3 uur rijden uit de stad (Mount Buller en Lake Mountain)… moet ook eerlijk bekennen dat ik nu even geen die-hard ben… was vandaag (woensdag) tot het besef gekomen dat een verstandig mens vandaag de tram naar werk neemt… en gelukkig was ik verstandig en liet ik de fiets lekker hier!

Wat verder nog te melden.. heb eindelijk de cursus project management geboekt voor begin september, 5 dagen dus daar heb je wat aan. Aangezien we ook 10 dagen met vakantie gaan in september heeft mijn baas een vervanger gehaald uit India voor de hele maand, dus dat betekent dat ik in september kan richten op de cursus, en de vakantie, prima toch! Ziet er naar uit dat we er een paar dagen aan de vakantie plakken… Jacq moet het nog ff bespreken met PZ in verband met haar mogelijke nieuwe baan, maar het idee is nu om op vrijdagmiddag 14 september naar Auckland te vliegen. Daar dan een stel vrienden te ontmoeten die daar wonen die we vorig jaar op Fiji tegenkwamen, met hen een avondje te gaan stappen en bij ze blijven slapen, om dan zaterdag een autootje te huren en dan 4 dagen het noorder eiland een beetje te verkennen, om dan op dinsdag morgen vroeg vanaf Auckland door te vliegen naar Tonga voor de trip die we al geboekt hebben. Hopelijk gaat het door, zou te gek zijn natuurlijk, en een enorm verschil: eerst 4 dagen kou en schitterende sneeuw en berglandschappen, en dan 10 dagen warmte, zee, rust en tropische natuur. Komt goed…

Verder gaan we komend weekend een weekendje naar Port Fairy met Julie en Simon, aan het einde van de Great Ocean Road. Een tante van Simon heeft daar een huis en die is een paar weken weg en zij hebben de sleutel. Gaan we dus lekker gezellig nix doen…. Beetje voor de open haard hangen, strand wandeling maken, bbq’tje, wijntje biertje, chippie… komt goed. Dan hebben we ook een nachtje geboekt in een cottage in Daylesford voor ons 11-jarig samenzijn op 11 auagustus! Daylesford staat bekend om zijn thermische bronnen en schoonheidsbehandelingen, ene lekker relax weekend dus. Al weten we nog niet of ze er ook gewoon sauna’s hebben zoals in het Elysium of zo in NL… het schijnt meer van die beauty gebeurens te zijn, waara je dan vaan die dure behandelingen moet bestellen. Nou ja, we kijken wel hoor. De omgeving daar is mooi, dus dan gaan we lekker een beetje rondrijden, wandelen, en in de kroeg voor de open haard met een wijntje zitten.

Nou, dat wasa het allemaal wel zo’n beetje met het laatste nieuws.. ow ja, Jacq had vandaag van PZ gehoord dat de manager van de export afdeling vandaag contact zou opnemen met Jacq over een baan op zijn afdeling. Hij heeft helaas nog neit gebeld, dus wellicht morgen. Het ziet er in ieder geval positief uit dus… zou wel leuk zijn, kan ze daar blijven in een waarschijnlijk leukere baan, en het bedrijf ligt haar sowieso wel, dus zou mooi zijn, is natuurlijk om zoals nu goed betaald te krijgen en nix doen (en dat al meer dan 3 weken) maar gaat toch ook wel vervelen. Al moet ik er wel bij vermelden dat Jacq weer fanatiek aan het sporten is geslagen door alle rust. Ze heeft vanochtend zelfs eindelijk iets gedaan waar ze het al lang over heeft gehad: ze was al om kwart voor 7 op de sportschool om op de band te gaan hardlopen!! Vrijdag gaat ze weer, en volgende week heeft ze een afspraak met een personal trainer om 7 uur ‘s ochtends. En dat is dan wel weer erg grappig hier… dat was een van de dingen die ons opvielen aan de sportschool hier: veel mensen hier gaan voor hun werk sporten, omdat ze vaak pas om 9 uur gaan werken, betekent dus dat de sportschool ‘s morgens vol zit. Wij stomme NL’ers werken veel te hard en voorala te vroeg, dus vonden het maar raar dat men zo vroeg gaat sporten…. Maar goed, jacq is nu zo goed ingeburgerd dat ze het ook heeft gedaan, en het is nog fijn ook!!!

Nou, dat was het echt wel. Liggen nu in bed (is al half 9) omdat het gewoon te koud is in ed woonkamer.. net een hapje wezen eten nbij een Indier (een nieuwe in Prahran hier vlak bij: The Tandoor, was overigens met stip op nummer 1 van alle Indiers!!) en kwamen om 8 uur thuis… aangezien het vandaag dus de koudste dag in 10 jaar was, was het binnen ook erg frips. Jacq is van ellende maar gaan douchen, en ik pakte het nog definitiever aan: lekker tandjes poetsen en met de laptop in bed… ff verhaal op de site en dan ff mail lezen… zou wel gek lijken om in dat kouwe hok te gaan zitten… die verwarming maakt het toch pas weer aangenaam over een uur, geen zin in!!

Welterusten allemaal en tot snel!!!
J&R

20th July 2007

softie
Fiets laten staan en met de tram...verstandig noemttie dat....het staat er niet met zoveel woorden maar volgens mij geef je hier officieel toe dat je het Opperpluisje bent. Zodra je ik je weer zie, zal ik je kronen tot Opperpluis waarbij ik wil opmerken dat de kroon gemaakt is van de allerzachtste watjes die er zijn zodat je tere bolletje geen pijn doet HAHA. Voor alle lezers: dit is iets tussen Robin en mij

Tot: 0.138s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.097s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb