Jul i Wodonga

Oceania » Australia » Victoria » Wodonga
December 23rd 2007
Published: February 10th 2008

Pool renserenPool renserenPool renseren

Anders hyggede sig med at rense pool den dag vi kom

Jul i Wodonga

Fra Cairns fløj vi til Melbourne hvor vi blev hentet i lufthavnen af Anders og Karina. De kendte en familie i Victoria, og vi var så heldige at de havde inviteret os alle 4 til at holde jul hos dem. Wodonga lå et par timers kørsel fra Melbourne. Familien boede i et rigtig lækkert hus, med en super have og lækker pool. Vejret var fantastisk, så der var lagt op til en god jul. Den 24. december kørte vi til et vindistrikt en times kørsel fra Wodonga. Vi var på 3 forskellige vingårde, og selvfølgelig med vinsmagning alle steder. Det var en rigtig hyggelig dag, og vi sluttede en god dag af med grill aften hos familien. En lidt anderledes juleaften...
Den 25 stod familien op og åbnede pakker, mens vi 4 danskere sov lidt længere. En gang over middag stod den traditionelle jule middag klar, og der manglede ingenting. Det mindede overraskende meget om en dansk juleaftens mad, med flæskesteg, kalkun, skinke og det hele. I dagens anledning havde Anders lavet brune kartofler, så det var tæt på almindelig dansk julehygge. Resten af dagen stod på champagne, vin og øl i haven, og Anders og Claus nåede også en tur i poolen.

Melbourne

Efter 3 rigtig hyggelige dage med familien McPhail i Wodonga var det tilbage mod Sydney. Men inden vi fløj hjem havde vi 2 dage i Melbourne. Det var en rigtig hyggelig by, og der var rigtig gang i byen. Der var udsalg så det skabte gang i gaderne. Samtidig spillede Australien mod Indien i Cricket i Melbourne, de såkaldte Boxing Day test matches. Vi havde et par gode dage med lækkert vejr.

Hele bandenHele banden
Hele banden

Lucy og Criss som Anders og Karina kendte, samt de 4 jyder
3. vingård3. vingård
3. vingård

PÃ¥ dette tidspunkt var baggagerummet fyldt med vin
Grill aftenGrill aften
Grill aften

Der var lagt op til en super aften, med Kanga (faderen) ved grillen
Nyder livetNyder livet
Nyder livet

Tøserne nyder livet med et glas champagne
Glædelig julGlædelig jul
Glædelig jul

Vi hyggede os og sad rundt om bålet til sent d. 24. december
Brune kartoflerBrune kartofler
Brune kartofler

Anders i gang med de brune kartofler
Hygge på terraccenHygge på terraccen
Hygge på terraccen

Inden den store middag var der rejer og champagne på terraccen
Photo 14Photo 14
Photo 14

Criss og Lucy
MelbourneMelbourne
Melbourne

Inden vi fløj tilbage til Sydney havde vi 2 dage i Melbourne
SporvogneSporvogne
Sporvogne

Der var gratis sporvogne rundt i byen,
Boxing day test matchBoxing day test match
Boxing day test match

Det cricket gale land spillede landskamp mod Indien 3 dage i træk mellem jul og nytår, og selvom kampen blev spillet i Melbourne var der storskærm og stemning i byen

Tot: 0.127s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb