Heerlijk genieten van weinig doen


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 8th 2010
Published: December 8th 2010
Edit Blog Post

Goed... gaan we weer!!

Is weer tijdje terug, maar betekent niet dat er opeens veel gebeurd is hoor, haha!! We hangen nog steeds beetje in de buurt van St Kilda rond en beleven eigenlijk weinig. De weekends zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven omdat het nog steeds enorm vaak en veel regent. Geloof dat we 2 weekends hebben gehad waarin het niet droog was en er ruim 100mm regen is gevallen. Deze week regent het weer enorm, en er worden veel overstromingen verwacht. Lekker is dat, zo heb je jaren lang droogte en ist lekker warm, slaat dat opeens om in zware overstromingen en weken lang regen... nou goed, er is wel een enorm groot voordeel: alles is groen! Waren bijna vergeten hoe mooi het kan zijn als de bomen flink groeien, en het gras daadwerkelijk groen is ipv bruin!! Het ruikt ook heel lekker regelmatig, naar gemaaid gras! Van dat vochtige, net-gemaaide gras... lijkt wel weer alsof we in NL zijn.... en natuurlijk is de natuur er hier erg bij gebaat, die kon na die bosbranden van vorig jaar wel een flinke plens water gebruiken om weer te groeien enzo... en de koalaatjes en kangoeroes weer eten natuurlijk!!

Het lekkere is wel dat de temperatuur de afgelopen weken wel eindelijk omhoog is gegaan, hebben eigenlijk niet onder de 25 gezeten, op zich lekker maar met al die regen voelt het wel erg klammig en tropisch aan. Volgens de meteorologen hebben wij hier nu het weer wat men normaal in Brisbane zou moeten hebben (ong. 2000 km ten noordoosten van hier, aan de kust in Queensland) dus dan weet je het wel... we hebben wel een lekker weekend gehad met blauwe lucht en lekker zonnetje. Lekker op t strand doorgebracht, na al die tijd was t lekker om daar van te genieten.

Wat wel erg lekker is dat zowel Jacq als ik het lekker rustig hebben de afgelopen weken. Hier in OZ wordt het rond de kerst periode altijd erg rustig, zeker voor mij in de pre-sales omdat als we nu ons werk nog niet zouden hebben gedaan, dan gaat t toch niet meer lukken om het af te ronden voor het eind van het jaar. En aangezien dan de kerst en oud&nieuw eraan komen, gevolgd door de zomervakantie die tot eind januari duurt, ist erg rustig. Erg lekker na die drukke periode sinds augustus, ff bijtanken!! Jacq werkt de komende weken bovendien maar 2 dagen in de week omdat die collega van haar terugkomt van zwangerschapsverlof en een aantal dagen van haar overneemt. Baalt ze flink van, want ook al is het lekker om minder te werken, ze vindt het geld toch ook wel lekker. Nou goed, ff nix aan te doen en na de vakantie maar verder kijken voor een andere baan ofso.

We genieten nu dus wel echt ff van onze rust... worden lekker opt gemakkie wakker, en met dat lekkere weer zitten we bijna elke morgen eerst te genieten van een kopje koffie op het balkon, parkietjes die overvliegen, beseffende hoe gelukkig we zijn dat we hier wonen (want ook al willen we hier weg, we beseffen ons echt wel hoe bijzonder het is dat we hier mogen wonen, en dat we het heeeeel erg gaan missen als we hier weggaan!!). Daarna ga ik opt gemakkie naar kantoor, Jacq beetje sporten ofso... ik sport de laatste tijd ook veel, lekker naar de gym voor mijn werk, of lekker hardlopen in mijn pauze. Of zoals vorige week gewoon een dag thuisblijven en een rondje van 15km hardlopen langs Albert Park, Botanical Gardens en terug via het strand!! Heerlijk zo ff ontspannen, hoewel het ook niet te lang moet duren allemaal!!

Het enige echt spannende wat is gebeurd afgelopen periode is dat we weer zijn aangevallen door een prostituee hier op straat terwijl we naar ons werk liepen... we liepen in St Kilda, 5 minuten van ons apartement vandaan. We lopen dan altijd langs zo’n opvangtehuis (soort Pauluskerk zeg maar) waar ’s morgens altijd een paar mensen rondhangen. Nou goed, nix aan de hand nooit wat gebeurd daar. Goed, zit er dus een of ander grietje op een hekje, ziet ons aankomen en staat op en loopt voor ons weg. Ze liep wel heel traag, zodat we haar inhaalden... en opeens zonder enige aanleiding draait ze zich om en slaat mij op mijn borst, terwijl ze zegt: “Get the fuck away from me!!”... nou goed... Jacq en ik kijken elkaar heel verbouwereerd aan, en besluiten maar snel door te lopen. Ook weer overleefd dachten we, en konden er toen nog wel om lachen... totdat ik opeens een schaduw schuin achter ons aan zie komen rennen (we hadden de zon in onze rug), ik me omdraai en die griet opeens Jacq om de nek is gesprongen!!! Gelukkig kon ik snel reageren, en aangezien die griet heel licht was (zal wel drugsverslaafde zijn geweest) trok ik haar snel van Jacq af en kon ik haar op de grond gooien, waarna de adrenaline het overnam en de rest aan me voorbij ging.... Tot ik uit mijn waas opschrok omdat Jacq mij heel hard toeriep: “Rob... rennen!!” en ik die griet half verdwaasd op straat zag liggen...

Hoorde dus van Jacq naderhand wat er was gebeurd.. ze zag me dus dat ik die griet een flinke trap gaf in haar gezicht (is 30 jaar voetballen toch nog ergens goed voor!), en vond het ook wel leuk toen ze zei dat zij ook een trapje in die griet haar rug had gegeven... zoals jullie je wellicht nog kunnen herinneren heeft ze de vorige keer dat we werden aangevallen in St Kilda door die 2 Pacifische travestieten (waarbij Jacq bang was door een naald te zijn geprikt en op HIV was getest) enkel klappen gekregen, en heeft ze niets kunnen terugdoen omdat die figuren gewoon te sterk waren. Dit keer kon ze dus wel een klein trapje geven, wat wel opluchtte... nou goed, absoluut niet fraai wat ik deed, maar ik was op dat moment zo ontzettend woedend, zeker wetende wat er 4 jaar geleden was gebeurd dat ik me helemaal liet gaan... nou ja, die griet heeft het overleefd en wij hebben niets opgelopen behalve flink te zijn geschrokken. Gelukkig ook geen naalden dit keer, daar ben je dan nog het meest bang voor natuurlijk!! Nou,we waren het al zat om hier weg te gaan, maar na dit akkefietje is dat enkel erger geworden... word je gewoon tot 2x toe vlak bij je eigen huis aangevallen door van die idioten, en er zitten er genoeg (vlak achter ons apartementen complex zoals ik wel eerder heb gezegd, en dan ook op weg naar de stad, en dan nog ergens anders ook) dus ook niet even practisch om het helemaal te negeren. Tsja... laten we het er maar op houden dat onze beurt wel geweest is, 2x in 5 jaar tijd is genoeg en we zijn binnen maximaal een half jaar hier toch weg dus we hebben onze portie wel gehad!!

Dan nog over onze plannen om hier te vertrekken. Ik ben druk bezig om een baan te zoeken in de VS en Europa, en heb goede hoop dat er binnenkrot wel iets komt. Ben in gesprek met mensen op de juiste plekken in de VS en in Europa binnen mijn huidige werkgever (kreeg overigens vanmorgen een mailtje van de hoge pief in Europa dat ze enkele openingen hadden en of ik nog open stond voor overplaatsing naar Europa, en dat hij me wilde bellen, dus dat klinkt goed!!) alsmede bij concurrerende bedrijven. Al met al gaat het best goedkomen en zo niet dan vertrekken we gewoon lekker zelf om een tijdje te gaan backpacken... ook niet verkeerd om een sabbatical te nemen toch, we zijn samen nog jong en zonder kids, wanneer krijg je die kans weer?! Heb gisteren ook gehoord dat mijn directe collega in Sydney ontslagen gaat worden... er zaten er 2 in onze functie heir in OZ, best veel terwijl we het hele jaar geen projecten hebben verkocht. De kans zat er dus in dat een van ons moest vertrekken, en mijn baas weet dat ik eigenlijk liever hier wegga behalve als ze promotie kunnen aanbieden. Nou goed, lijtk er dus op alsof ze die andere ontslaan en mij nog ff laten zitten... dat project in Japan is zo goed als zeker verkocht dus het lijkt erop alsof dat mijn huid heeft gered!! Wel vervelend voor hen als ik zodadelijk met de mededeling kom dat ik een baan in een andere lokatie heb gevonden... nou ja, is niet mijn probleem, ben al sinds september met mijn baas in gesprek en heb heel duidelijk aangegeven wat mijn wensen en verlangens zijn dus heb zeer zeker open kaart gespeeld. Maak me er ook niet druk om, ben alleen benieuwd naar de reacties!!

Verder afgelopen weekend ff gezellig bij Marco en Ange geweest. We zouden ff een paar uurtjes in de middag gaan, was lekker weer en hadden visje gehaald bij de visboer die we op de barbie zouden gooien. Nou goed, daarna gingen Ange en Jacq ff stukje lopen met de hond, en Marco en ik frisbee-en op de footy oval (de velden voor de Ozzie rules zijn hier niet rechthoekig zoals bij echt voetbal, maar ovaal zoals een cricketveld). Daarna nog ff terug voor een afzakkertje voordat we naar huis zouden gaan. Nou goed, het was erg gezellig, en Marco wilde ons blijkbaar nog niet laten gaan want hij slaagde erin om Jacq om te kopen met dropjes elke keer als hij nog een biertje wilden opentrekken met mij!! Dus 10 dropjes en 5 biertjes later stapten we om 10 uur ’s avonds dan eindelijk in de auto naar huis, moe maar wel voldaan na een zeer geslaagde middag!!

Verder heb ik echt niet veel te melden... Jacq is lekker terug aan hetkomen na haar blessure. Ze is van de week al 30 minuten wezen hardlopen, en heeft weinig last meer van haar knie en sport zo’n 5 tot 6 keer in de week dus die is dolblij! Verder hadden we week of 2 terug nog wat spullen besteld in de VS... met de gunstige wisselkoers (de AU$ stond 1-op-1 met de US$ voor het eerst in 40 jaar door de sterke economie hier) besloten we een aantal dingen te kopen die we nodig hadden. Jacq moest nog een nieuw paar hardloopschoenen, die meer dan de helft goedkoper waren als we ze in de VS kochten, daarnaast moest ik een nieuwe duikbril die ook meer dan de helft goedkoper was dan hier, en een duikpak voor Jacq. Daarbij nog paar andere sportspulletjes besteld samen met die schoenen, en dat alles opgestuurd naar een vriendin van Jacq die in Beverly Hills woont. Alle verzendingen binnen de VS zijn kosteloos, dus enkel het pakket van Beverly Hills naar hier moesten we betalen... zelfs met de $65 verzendkosten waren we nog ruim $300 goedkoper uit al met al, dus zeker de moeite waard!!

Nou, dat was het dan wel weer... zal kijken of ik nog een update erop gooi voor het einde van het jaar, maar zo niet dan wens ik iedereen alvast een heel fijne kerst, en geweldig 2011 waarin ik hoop dat we elkaar eindelijk weer zullen zien!!!

Tot snel
Jackie en Robin


Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0229s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb