Laatste update voor vertrek...


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
September 21st 2009
Published: September 21st 2009
Edit Blog Post

Zo... kom eindelijk weer een beetje terug in het ritme van regelmatig de site updaten, haha!! Krijg je ervan als je gewoon weer lekker doordeweeks thuis bent enzo en dan wat meer tijd hebt om bij elkaar te zijn en leuke dingen te doen... laten we hopen dat het vooral zo blijft, al zullen de komende maanden nog wel erg druk en hectisch blijven. Dat nieuwe werk hakt er wel in, had wel verwacht dat het allemaal moeilijk zou zijn in het begin en dat ik flink moest wennen, maar had eigenlijk stiekum gehoopt dat het wel mee zou vallen allemaal, haha!! Nou goed, het valt dus niet tegen maar eigenlijk ook vooral niet mee. Maar goed, daarover zo meer, eerst maar s ff ons schem van de afgelopen weken doornemen.

Laatste update gingen we natuurlijk eerst lekker samen ons 13-jarig samenzijn vieren... nou, en dat hebben we geweten!! Overdag lekker ons lekkere schemaatje aangehouden: lekker hardlopen saampies langs strand en het park, daarna lekker op gemakje naar de markt waar we eerst heerlijk koffie zijn gaan drinken. Hadden genoeg te bespreken na elkaar lang niet gezien te hebben door mijn India trip, dus denk dat we er wel een
Poele poele poelePoele poele poelePoele poele poele

dat kl#te beest beet me nog in mijn vinger ook
goed uur gezeten hebben. Daarna dan bappies gedaan, lekker weer bijgekletst met onze vriendin bij de visboer (Frans meisje waar Jacq het goed mee kan vinden, altijd weer gezellig!) en een paar goede deals in de wacht gesleept... toch wel practisch om op het eind van de dag naar de markt te gaan, dan gaat alles voor een appel en een ei de deur uit zo hadden we een zak verse champignons van zowat een kilo voor $2, een (grote) avocado voor $1 en nog meer lekkers. O ja, en niet te vergeten: HET MANGO SEIZOEN IS WEET BEGONNEN!!! Jawel... eindelijk dan, winter voorbij we kunnen weer gaan smullen van de lokale mango’s... zaaaaaalig. Moeten nog wel ff in prijs dalen dus niet te gek doen nog, maar het zit er weer aan te komen heerlijk. Na een geslaagde strooptocht lekker naar huis, daar lekker wijntje genomen en klaargemaakt voor onze ‘big night’! voor het eten eerst lekker naar Cicciolina voor een drankje... en dat werd al gelij kgezellig, Jacq zelfs 2 sambuccaatjes en ik lekker wijntjes erbij, kaasplankje, goed begin van de avond. Daarna naar Claypot’s voor de vis, zoals verwacht stervensdruk dus moesten 3 kwartier wachten. Nu hebben
PossumPossumPossum

maar goed, hij is wel lief :-)
ze tegenwoordig een cafe ernaast, dus daar konden we wachten tot we geroepen werden. Dus maar weer drankje en lekker zitten kletsen, om daarna een heerlijke vis maaltijd te eten. We hadden de champagne meegenomen die we van Jules en Si hadden gehad voor ons trouwen, en die moest dus ook nog open... toen we eindelink aan tafel zaten ging die dus maar open, en werd ik gewoon dronken gevoerd door mijn eigen vrouw!! Ze wilde namelijk maar 1 glaasje, heb er nog wel een beetje bijgekregen, maar ik moest de rest opdrinken, asociaal gewoon... had ook wel een beetje hoofdpijn toen ik op zondag wakker werd.... maar goed, het eten was verder fantastisch zoals altijd. Heerlijek oesters met champagne vooraf, en heerlijke verse hele vis met allerlei heerlijke Aziatische kruiden... kortom: we zaten ons goed vol te stouwen met drank en voer!!

Zondag dan weer voetballen, weet niet eens meer wat we gedaan hebben, maar uiteindelijk zijn we vijfde geeindigd in de competitie, niet verkeerd na vorig jaar als een na laatste te zijn geworden. Was een super gezellig jaar weer, en aangezien we ook geregeld wonnen was het ook sportief een stuk beter. Verder gezellige groep gasten,
Yarra ValleyYarra ValleyYarra Valley

Foto genomen toen Karin hier was, de Chandon winery (champagne) waar we ook met Lies en Niko zijn geweest
regelmatig na de wedstrijd een biertje doen in een pub, en mag niet klagen. Komende vrijdag hebben we weer de jaarlijkse ‘vote count night’ waar de punten van het hele seizoen worden opgeteld voro de beste spelers van elk team. Altijd een super avond, wordt gehouden op het kantoor van Lion Nathan (zeg maar de lokale Heineken) waar een va de gasten van de voetbal werkt, en waar ze dus een soort van bedrijfs cafe hebben. Voor $20 kan je dan zoveel drinken als je wilt, met daarbij ook nog een berg pizza’s als eten. Kortom, gaat dus een super avond worden!

Wat verder nog... heb nog een kleine week in Sydney gezeten 2 weken terug voor mijn eerste bezoek aan een klant. Eindelijk dan in de praktijk brengen dat ik in al die trainings manuals had gelezen... we gingen langs bij Arnott’s de fabrikant van vele koekjes hier in OZ, waaronder de meest beroemden van alle: Tim Tam!!! Ik heb me erg in kunnen houden en me niet als een idioot aan alle koekjes vol zitten vreten, hoewel het hele kantoor daar volstaat met alle koekjes en chippies die ze verkopen. Bij de koffie automaat staan hele blikken
Sydney HarbourSydney HarbourSydney Harbour

Uitzicht toen ik eerste ochtend mijn gordijn op hotelkamer opendeed!
vol met allerlei lekkere dingen, pas op het einde van dag 2 kon ik me niet meer inhouden toen er een pak Tim Tam’s voor mijn neus werd gezet, en ik er gelijk 4 naar binnen gewerkt heb... die dingen zijn zo lekker... nog wel lekkerder dan roze koeken of gevulde koeken in NL!! Het werk was verder ook erg goed, hadden een sessie met Arnott’s over hoe ze ons systeem gebruikten en heo we ze eventueel konden helpen het eea te verbeteren. Mijn baas had ook een collega van me uit Hong Kong over laten komen om me te ondersteunen, ik heb nog weinig ervaring met onze producten natuurlijk, dus zij kwam me helpen. De week erna kwam ze naar Melbourne waar ik eigenlijk de hele week training heb gehad van haar.

Dat weekend was ook weer super! Terwijl ik in India was had Jacq bezoek gehad van een goede vriendin van haar en haar vriend (Lies en Niko) die hier op vakantie kwamen. Ze waren ondertussen weer op weg van Sydney naar Melbourne in een huur auto, en we hadden op de zaterdag met hen afgesproken in de Yarra Valley. En dat was uiteraard weer een geslaagde middag, beetje wijn proeven, slap lullen, en genieten van het mooie weer (was rond de 28 graden al dus zalig!). Daarna terug naar St Kilda waar we lekker hebben gegeten, nog ff met de possums in het park gespeeld (laatste stukje local wildlife dat Lies en Niko nog konden zien voor ze de volgende dag naar NL terug zouden gaan) voordat we via het strand terug naar de auto liepen en hen uitzwaaiden, leuke dag al met al! Zondag dan weer voetballen, laatste wedstrijd van het seizoen en het was erg gezellig. Bleven met een flink aantal gasten na de wedstrijd hangen, kijken naar de wedstrijden van het eerste en tweede team, biertje erbij... helemaal goed.

Afgelopen weekend hebben we het dan lekker rustig aan gedaan. Mijn werk was me weer een beetje aangevlogen omdat er toch wel erg veel wordt verwacht doro mijn baas, dus vrijdag met koppijn thuisgekomen. Gelukkig bracht een goed gesprek met mijn vrouwtje me weer beseffen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze wordt opgediend, en 2 dagen vrij deden wonderen. Jacq was op zaterdag helaas niet zo vrolijk, dus toen kon ik haar weer opvrolijken, zo wisselden we elkaar af, haha!! zaterdag wel weer heerlijk wezen hardlopen... Jacq wilde eerst maar 7km doen, maar ik had me voorgenomen om 14km te gaan doen (ben nl 4 kilo aangekomen sinds mijn trip naar India, en dat mag niet meer worden, dus moet er ff tegenaan met sporten) en Jacq voelde zich zo goed dat ze meeging! Helaas kreeg ze na een km of 8 last van blaren door haar nieuwe zooltjes (net als ik is Jacq bij de podiatrist langsgegaan, geen idee of dat het Nlse woord is, maar is een persoon die de stand van je enkel/ knie bekijkt om te zien of het problemen met je gewrichten veroorzaakt. Zo ja, dan meten ze een zooltje aan om dat te verhelpen zodat je zonder pijn kunt hardlopen e.d.) dus die moest helaas afhaken. Het lag niet aan haar fitheid dus dat was super goed nieuws! Een jaar nadat ze uit het ziekenhuis is is ze weer fit genoeg om 10km hard te lopen, het gaat gelukkig dus erg goed met haar! Het gaat sowieso goed, want ze gaat ook lekker vaak fitnessen en krijgt personal training op haar werk van collega’s van haar! Ze krijgt 50% korting als ze op haar werk personal training doet, dus daar profiteert ze goed van. Kortom: ze is weer lekker bezig haar gezondheid op te krikken!! Ze heeft sinds kort ook een bijnaam: Sport Billy :-) Verder heeft ze het sowieso zin op haar werk nu. Zitten een hoop leuke meiden daar, met een van wie ze zelfs vorige week na haar werk koffie is gaan drinken op maandagavond. Tsja, wel weer het voordeel van St Kilda, op maandag ff om half 10 tot half 12 ’s avonds kop koffie doen om de hoek.

Nou goed, wat verder... koemden week nog ff een keertje naar Sydney toe, voordat dan volgende week de laatste paar dagen voro de vakantie eraan komen! Kunnen allebei niet wachten, zijn echt toe aan ff 2 weken geen verplichtingen, hoewel een vakantie terug in NL natuurlijk niet echt vakantie is omdat we een druk schema hebben. Wel erg gezellig, maar we komen vermoeider terug dan dat we weggaan, haha!!

O ja, nog wel een leuke anecdote over het wonen in St Kilda! Een tijdje terug moest de auto worden opgehaald door de garage omdat de accu stukw as. Nou goed, ze kwamen ’s morgens langs dus Jacq ging op de straat staan om ze op te wachten en onze garage binnen te laten. Nou goed, ze stond er dus in pyjama, sloffen, en fleece jasje op de stoep... kwamen ze voorbij rijden, zij zwaaien, en ze reden gewoon door! Wordt ze erna gebeld dat ze in Greeves Street waren, maar haar niet konden zien. Dus zij lachen, en zei dat ze aan begin van de straat stond toen ze langskwamen. Nou goed, Greeves Street is dus de straat waar de lokale heroine hoertjes hun werk plek hebben.... dus die gasten dachten dat zij een van hen was, haha!! dus dat was een mooi begin van de dag met een goed complimentje, haha!!

Verder begint het dus lekker lente te worden hier, heerlijk! Kan al weer in mijn korte broek op de fiets naar mijn werk toe, echt heerlijk gewoon. Heb een nieuwe route nu door het park omdat ik aan de andere kant van het park moet zijn, en deze route gaat over de golfbaan heen. Lekker dus door het groen, boompjes en kaketoes om me heen, lekekr ontspannend! Het enige nadeel van het voorjaar is wel die verdomde merel op ons balkon.... elke morgen zodra het ook maar een beetje licht begint te worden (rond half 5 ofso denk ik) begint onze lokale merel zijn ochtend gefluit wat een paar uur doorgaat... dat beest zit dus op ons balkon, paar meter van het slaapkamerraam vandaan als een idioot te fluiten... erg gezellig hoor, maar niet als je om 5 uur wakker wordt, naar je werk moet en niet meer kan slapen door die herrie... klote beest, dat is het! Nou goed, wel lief natuurlijk, maar beetje irritant is het wel...

O ja, bijna vergeten... belangrijskte nieuws!! Komende zaterdag de Grand Final van de Australian Rules Football.... en het belooft een mooie wedstrijd te worden, St Kilda staat nemlijk in de finale!!! Dus ik ga er wel vanuit dat het hier in de wijk een flink feest gaat worden, alle kroegen waarschijnlijk vol met mensen die onder het genot van een paar biertjes de wedstrijd gaan kijken, met een groot feest als ze echt winnen.... altijd leuk als je een groot lokaal sportevenement kunt meemaken. En daarna dan lekker naar huis volgende week... heerlijk en tot dan!!

Grotjes
Jackie en Robin


Advertisement



Tot: 0.153s; Tpl: 0.012s; cc: 17; qc: 85; dbt: 0.1071s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb