Mount Wellington (Hobart)


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Hobart
May 31st 2007
Published: May 31st 2007
Edit Blog Post

Udsigt over HobartUdsigt over HobartUdsigt over Hobart

Det klarede op i et par minutter, saa man kunne se Hobart.

Mount Wellington (Hobart)

 Australasia » Australia » Tasmania » Hobart By hove99
May 31st 2007 Saa er jeg ankommet til Tasmanien, naermere bestemt Hobart. Jeg tilbragte et par dage i Melbourne forinden med at slappe af og ordne en masse ting, som jeg ikke kunne, mens jeg var paa vestkysten.

Hobart er en hel del koldere end de subtropiske omgivelser, jeg har vaeret vandt til hele turen! Det er lidt som et dansk efteraar med temperaturer omkring 5-10 grader, koldere om natten. Men Hobart er en rigtig hyggelig by, omend ret stille.

Jeg lejede en bil, saa jeg nemt kunne komme omkring. Offentlig transport er ikke saa god paa denne tid af aaret (vinter), da det er uden for saesonen. Har vaeret en ude at vandre, idet Tasmanien maaske en af de bedste destinationer til dette.

Min foerste destination var Mount Wellington (omkring 1200 meter) lige uden for Hobart. Det er en super flot tur, omend lidt haard. Vejret skiftede flere gange i loebet af dagen. Jeg fik alt fra sol og varme, regn og sne med temperaturer under frysepunktet!

Derudover var ruten ikke saa godt markeret, saa jeg maatte ud i lidt klatrearbejde for at finde tilbage til bilen - og
Tempereret regnskovTempereret regnskovTempereret regnskov

Det kunne man blandt andet se paa Mount Wellingtons skraaninger.
det var selvfoelgelig her det begyndte at sne!


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Det var haardt!Det var haardt!
Det var haardt!

Hvis jeg ser lidt traet ud, saa er det fordi jeg er det!
SkraaningerSkraaninger
Skraaninger

Det blev ret stejlt til tider. Stadig paa vej op.
Paa toppenPaa toppen
Paa toppen

Paa toppen af bjerget var et stort plateau, hvor landskabet var helt anderledes end noget jeg har set foer.
MoselandskabMoselandskab
Moselandskab

Igen forandrede landskabet sig paa vej ned, lige pludselig var det mose imellem klipperne.
Hvor er stien?Hvor er stien?
Hvor er stien?

Ruten havde indtil videre vaeret nogenlunde markeret, men pludselig kunne jeg ikke se den. I stedet maatte jeg klatre ned gennem gletcherdalen.
TilbageTilbage
Tilbage

Det var rart at komme tilbage til bilen :-)


Tot: 0.108s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 55; dbt: 0.0672s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb