Hmmm....


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
February 12th 2006
Published: February 11th 2006
Edit Blog Post

Lorte - lorte - lortedag (ej, altsaa undskyld udtrykket - sorry)

Og nej, det er altsaa ikke saa slemt igen. For faktisk startede den rigtig godt i Sydney - havde nogle sjove oplevelser, men der har vaeret et par probl. undervejs resten af dagen - eller rettere doegnet. Foerst lige til travelbloggen, hvor jeg betalte en formue for internetadgang i lufthavnen, og som saa ikke lod sig publicere, saa alle mine notitser og oejebliksoplevelser var gone...........

Dum ting med shuttlebussen fra Sydney hostel til lufthavnen, og indroemmet: maaske et lille bitte gran af paranoia indblandet............ derom senere maaske.
Det korte af det lange var, at jeg tog et fly 3 timer senere, hvilket var OK. Floej med Virgin Blue - virkelig en god oplevelse, og ikke saerlig dyrt - vild service til en gl. "forsigtig" og impulsiv kone som mig.......... mere derom senere v. lejlighed.

Naa, men velankommet til Adelaide blev jeg hentet af en vildt venlig og meget fortaellende shuttle-chauffoer - fik nogle rigtig gode informationer undervejs paa den 15 min. lange tur. Bl. om div. bus-/togforbindelser, at der p.t. er italiensk uge. Han koerte mig endda en ekstra tur, for at jeg kunne recognisere lidt i byen, trods det at moerket var faldet paa :-) - ain't nice mate?

Okay - saa hed det Cannon Street Backpackers, og mrs. positive her fik ikke det allerbedste foerstehaandsindtryk af stedet, men det kan jo altid aendre sig undervejs. Snakkede med et par soede backpackers i baren (receptionen var lukket, trods det at jeg havde talt med dem om mit ankomsttidspunkt et par timer forinden). Bardamen langede kun lige med noed og naeppe en vaer.noegle over disken til mig - uden information om etage, nr. paa vaer. eller lign - men det var hun da soed nok til saa at fortaelle mig, da jeg spurgte. OK vaer. var fint - en 4/sengsstue, selvom standarden var lavere end paa Base BackPackers i Sydney - men det var fint nok anyway. Men da jeg saa saa toiletterne og badeforholdene, saa fy for pokker da. For at goere en lang historie kort, saa lukkede baren og alt lige pludselig, alle blev vaerfet ud - og vupti kadakunk vaek var min noegle.

Larmende, soede smilende, men stordrikkende unge livsglade folk fyldte faellesarealerne, saa folk kom ud fra div. rum for at bede om nattero paa alskens sprog. En ung fyr satte sig paa en stol - stille og roligt - hvorefter den brast. Da vi saa vendte den om lignede den een fra et loppemarked koebt og solgt en par hundrede gange........... Skumgummiet var moernet og rigtig ulaekkert, og havde man brugt laengere tid paa at inspicere, havde man formentlig fundet myrer, mider og gl. madrester........... Laekkert, ikke?

But nevertheless - al begyndelse er jo god, hvis man vender situationen. Saa derfor sidder jeg nu her kl. 02.15 nattetid i Adelaide og har tjekket ind paa et nyt sted YHA, som jeg fik anbefalet af flere i Cannon Street Bulen. Og jeg skulle jo have et sted at sove de naeste par timer. Og ve' I hvad, - det tegner bare rigtig godt. Fin atmosfaere, gode koekkenforhold, badevaer. ligesaa. Saa nu vil jeg droene derud og putte mine kontaktlinser i et par kaffekopper med vand i. Alt mit stuff er nemlig paa vaerelset paa Cannon Street, hvilket jeg ikke kan komme til, foer i morgen efter 08.00.

Glaeder mig i oevr. til de naeste dage her i Adelaide, og tror nok, at jeg har fundet vinturen til Barosso Valley. Der er flere af slagsen, saa jeg ser lige de naeste par dage, hvilken giver mig mest - ikke blot af de dyre draaber, men ogsaa naturoplevelser undervejs. Der er et godt stykke vej derop herfra Adelaide, saa der maa gerne vaere noget beautiful"t" at kigge ud paa.

Slutter for nu.

Advertisement



Tot: 0.123s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0753s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb