Teenagegalskab


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland
April 22nd 2009
Published: April 20th 2009
Edit Blog Post

DSCF2398DSCF2398DSCF2398

Daintree National Park - Nord for Cairns
Min tid paa Oestkysten var blevet forkortet et par dage for at jeg kunne naa at komme med til det sidste staffparty paa Salt (gratis oel og grillmad!)..
Oestkysten viste sig hurtigt at vaere meget meget langt fra Vestkysten paa alle maader. Alting er super turistet , og man kan hoere brudstykker af danske samtaler rundt omkring og det hele er gearet mod at malke turister for dollars.. Jeg er tilbage paa backpackerstien igen!..
Foerste aften jeg er i Cairns moeder jeg en pige som engang har vundet et kamel-vaeddeloeb i Marocco og som foreslaar at vi kan tage paa camping op i junglen nord for Cairns - super, jeg er frisk.. Hendes bil mister saa meget olie at vi er noed til at koebe en ny dunk paa tankstationen og teltet er heller ikke alt for sikkert og af en eller anden grund saa er alle strandende lukket af.. Vi koerer ind paa det eneste hostel der er og spoerger hvilken strand er bedst at campere paa. Vi faar saa fortalt at der er krokodiller over det hele og at det nok ikke er verdens bedste ide vi har gang i, saa vi ender med at blive paa hostellet, men det var nu ogsaa eventyr nok - 2x spontane mennesker=problemer.
Efter Cairns tager jeg med en Greyhound natbus ned til Airlie Beach hvor jeg hopper direkte ud paa et sejlskib sammen med 24 andre unge ’packers og sejlskibet tager os ud til Great Barrier reef hvor vi kan snorkle lidt rundt, vi ser nogen hellige huler med aboriginal malerier og ser en strand med det fineste sand i verden, og det hele er bare tiptop. Det tager 3 dage, hvorefter jeg saa tager ned til Rainbow Beach hvor jeg moedes med to venner fra mulernes - Hvor vi faar drukket vores del goon.. Morgenen efter tager jeg ud paa Fraser Island sammen med 10 andre jaevnaldrende (meget usaedvanligt) og den eneste der som saadan har lov til at koere vores 4WD er en israeler som skraemte livet ud af os alle ved at panikke fuldstaendig og mildest talt koerte meget usikkert.. Jeg spoerger om jeg maa proeve at koere da vi for 3 gang sidder fast i sandet, og faar lov til at koere stort set resten af tiden - det lidt som at koere en traktor :-) . . Efter det sker der ikke flere livstruende situationer . Vi
DSCF2474DSCF2474DSCF2474

En af de fineste strande i verden. aabenbart.
havde en del alkohol med ud paa oen og at vi overhovedet naaede at se de forskellige soer og attraktioner er mig stadig en gaade hvordan lykkedes. Men det var rigtig, rigtig sjovt. Vores gruppe fungerede socialt pissegodt, og det hele var akkompagneret af hoej musik og faellesang og oelspil og alt muligt. . Efter Fraser har jeg forudbestilt et faldskaermsudspring som bliver udsat til morgenen efter paa grund af skyer.. Saa naeste morgen klokken 8 er jeg paa vej op til at springe ud af et fly 4.3 km over en strand med ret tunge toemmermaend - jeg kan saa konstatere at faldskaermsudspring er en ret god kur mod toemmermaend, omend lidt dyr. For at vaere aerlig ved jeg ikke helt om det var pengene vaerd - det fik ikke rigtig pulsen op som jeg havde haabet.. Men ihvertfald - nu har jeg gjort det!.. Det var ogsaa ret fedt - da skaermen havde foldet sig ud svaevede vi igennem en lammesky - det har jeg altid droemt om at proeve... Efter faldskaermsudspringet tog jeg til Brisbane hvor jeg tog paa kunstmuseum og sad en hel dag og laeste i deres kunstbog bibliotek.. Det var ret godt.. Samlet set
DSCF2479DSCF2479DSCF2479

Great Barrier Reef - eller saadan helt taet paa det i hvert fald
har det vaeret de 3 mest intense uger i mit liv nogensinde. Det kostede selvfoelgelig nogen penge, men jah, nice :-) .. jeg er lidt glad for at vaere sluppet vaek fra den der backpackerscene igen nu.. Alle hostels’ne er fuldstaendig koert ned, og ingen steder stoler de paa at man er i stand til ikke at smadre koekkenet.. Jeg ved ikke - det er sikkert et rigtig godt sted at rejse hvis man gerne vil foele lidt tryghed og have instruktioner og formaninger, men jeg savner lidt det asiatiske vanvid igen..



Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

DSCF2781DSCF2781
DSCF2781

Og videre til Fraser Island - verdens stoerste sandoe.
DSCF2678DSCF2678
DSCF2678

det regnede en hel nat.
DSCF2761DSCF2761
DSCF2761

..og der var reddi flot
DSCF2799DSCF2799
DSCF2799

og seje soer - find fiskene
DSCF2626DSCF2626
DSCF2626

og en anden soe der var saa ren at man kunne drikke vandet uden at faa daarlig mave.
DSCF2684DSCF2684
DSCF2684

og skibsvrag
DSCF2840DSCF2840
DSCF2840

Faldskaermsudspring!.. Vi landede paa Rainbow Beach


Tot: 0.124s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb