Uhm... grillet barramundi i Noosa


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads
March 13th 2006
Published: March 12th 2006
Edit Blog Post

Endnu en greyhoundbustur er tilbagelagt. Det er ganske behageligt - en noget bedre standard end busser jeg tidl. har koert med. En dejlig affjedring, god ventilation og masser af plada. Skaegt nok - jeg troede det var saadan en discountudgave, men naeh nej. Luksus til mutti her.

Egentlig skulle jeg have tilbragt 2 dage paa Noosa Koala Resort, men da jeg ankom til Noosa, gjorde Courtesy-chaffoeren fsom skulle koere os til hostellet mig opmaerksom paa, at det var et party-uartig sted med gang i den hele dagen og natten. I stedet anbefalede han mig at hoppe paa pickupbussen fra Dolphin Beach, som skulle vaere et stille og roligt sted. Wauv - det er service, maa man sige - at anbefale andre frem for sit eget firma. Noget med at lytte til og se paa kundens behov. Jeg har nok lignet en bedstemor paa vej paa rekreation, hvilket han saa anbefalede ud fra.

Det er nu ikke fordi jeg skal tilbringe meget tid paa hostellet, men det er nu rart at faa sin nattesoevn. Her er rigtig hyggeligt med smaa stipassager blandt bregner, palmer og frodige planter.

I gaar var jeg 4 timer ved Sunshine Beach her i Noosa. Pragtfuldt med lidt sporadisk skydaekke (godt for helbredet), en god bog, havets susen og relax, relax. Var jo oppe kl. 04.30 i morges for at naa bussen fra Hervey Bay.

Aftensmaaltidet foregik paa en lille hyggelig italiensk restaurant beliggende ml. stranden og hostellet. Havde egentlig besluttet mig for risotto, som jeg tidl. paa eftermiddagen havde ladet mig inspirere af fra menukortet. MEN imellemtiden var "tonights special" nu beskrevet paa en stor sort tavle (I ved dem der, jeg elsker - med skriften i kridtfarvet skoenskrift). Grillet barramundi ((netop bragt ind med bogen - godt nok ikke i grillet stand) med roastet red pumpkins, pinjekerner, spinachleaves, springonions og andet godt fra delikatesseverdenen). Vupti. Frisk fisk serveret paa italiensk restaurant en australsk sommeraften, kunne jeg ikke sige nej til. Det var en fornoejelse, kan jeg love jer.

Risottoen maa saa blive i aften i stedet . Min mund loeber allerede i vand her i skrivende stund, hvor kl. er 07.49, og jeg ikke engang har faaet morgenmad. Den vil jeg indtage in Noosa City. Hopper paa Courtesy-bussen og faar et lift her om et kvarters tid.
Jeg tror, at Noosa er lidt for aussierne som Hornbaek el. Skagen er for os. Et laekkert sted, og jeg er sikker paa at butikkerne disker op med lokkende, fristende, MAA-EJE tilbud. Men I kender mig. Jeg er standhaftig og koeber sjaeldent spontant. En meget sparsommelig dame, billig i drift. Eller............. hvad???????
Nej, jeg skal saamaend ikke have noget saerligt. Blot kigge lidt og have mig en god breakfast. Saa staar den nemlig paa frugt til frokost, saa jeg rigtig kan nyde min RISOTTO.

NOOSA-knusere til jer alle

Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0333s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb