Noosa Heads en kamperen bij Gympie

Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads
July 14th 2008
Published: July 16th 2008

Agossie wat lief!Agossie wat lief!Agossie wat lief!

En nu weten we eindelijk waar ze wonen. Nou hoeven we er alleen nog maar eentje te vinden voor op de barbie
Hya mates,

Vandaag werden we wakker op ons illegale kampeerplekje in Eumundi. We hebben goed geslapen en zijn niet van ons bed gelicht door de politie. Om 6 uur vanochtend stopte er vlak naast ons busje wel een auto, maar die bleek van de meneer die de openbare toiletten schoonmaakt, pfiew!

Het regende vanochend nog steeds, maar toen we op pad gingen werd het gelukkig beter weer. We zijn eerst naar een van de plaatsjes gegaan die we gisteren hadden overgeslagen door het slechte weer, Noosa Heads. Noosa Heads is een beetje het Laren/Wassenaar van de Australische oostkust. Hier wonen de mensen met echt veel geld en dat is overal aan te zien. Dure auto's, dure winkels en dure mensen. Helemaal onze stijl (ahem). Toen we aankwamen in Noosa Heads scheen de zon inmiddels volop en daarom was het heerlijk om er rond te lopen. We hebben staan kijken naar een golfsurfklas, we hebben over de boulevard gelopen en we hebben lekker een boekje zitten lezen op een terras, onder het genot van een mango ijsthee en een mango smoothie. Onze lunch hadden we eerder al in de supermarkt gekocht en die hebben we in onze bikini en zwembroek (Sylvia de bikini, ik de zwembroek) op het strand opgegeten. We moesten ons trouwens goed insmeren, want je verbrandt hier in Australie levend als je dat niet doet. Het heeft geloof ik iets met de ozonlaag te maken die hier wat dunner is, maar je moet je hier met minimaal factor 30! insmeren.

Aan het eind van de middag, na vieren, zijn we vertrokken richting Gympie. Gympie is op zich niet zo'n interessant dorpje maar er zijn wat gratis kampeerplekken in de buurt en het ligt op onze route naar Cairns. Vlak voor Gympie zijn we neergestreken op een kampeerterrein vlak langs de snelweg, waar inmiddels al veel andere kampeerders hun camper hadden geparkeerd. Het was gelukkig nog steeds zonnig, dus hier konden we eindelijk voor het eerst onze barbeque gebruiken, en wat een succes was dat! We hebben echt ontzettend lekker gegeten (gemarineerde zalm met groenten, gepofte aardappel, mais en warme banaan met chocola toe).

We zijn weer vrij vroeg gaan slapen want veel is er niet te doen langs de snelweg. Verder is het hier ook snel donker omdat het hier winter is, om half 6 is er al bijna niets meer te zien.

Ciao,

Mark en Sylvia

Wat een feest!
Ha getrouwd stel, wat een feest iedere keer weer om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken! Ik reis helemaal met jullie mee (achter mijn bureau...) Geniet van jullie huwelijksreis en ik kijk weer uit naar het volgende verhaaltje :) Liefs, Manon
16th July 2008

g.day mate, how are you doing
Hoi lieverds, jullie hebben het volgens mij ondanks het niet altijd zonnige weer hartstikke naar jullie zin, geniet maar lekker, een ENORME ervaring liefs tante Jannie
16th July 2008

Hoi kids, leuk om jullie eerste camper ervaringen te lezen. Jammer dat het weer een beetje tegen valt. Hopelijk wordt het snel beter. GOED INSMEREN is uiterst belangrijk in Ausie land. Ben inmiddels in Spain voor mijn laatste zomercursus. Eerste dag zit er op, nu even de rug strekken op bed en dan chillen. Veel plezier en tot mails. Padre
18th July 2008

berichtje
hallo lieverds hier weer eens een berichtje uit het haagje. fijn dat alles goed gaat en zo te horen en te zien genieten jullie volop. en nog lekker twee weken voor de boeg ik hoop dat het weer goed blijft, is toch leuker. nog twee weekjes werken en dan gaan wij ook even relaxen in griekenland . lieverds heel veel plezier, genieten maar ook voorzichtig zijn liefs mama

Tot: 0.105s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 62; dbt: 0.0691s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb