Ankomst til UQ, Brisbane, Australia


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Brisbane » St Lucia
July 16th 2010
Published: July 16th 2010
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


BILLEDER FOELGER!!!!!

Dette bliver min foerste entry i denne blog, og vil derfor sandsynligvis blive ret lang er jeg bange for 😊

Min blog vil starte fra den 13. Juli, hvor jeg befandt mig i Singapore lufthavn ventende paa mit fly til Brisbane. Jeg ankom til Singapore dagen forinden, og havde tilbragt en hyggelig nat i Singapore paa et hostel i "Little India".

Ventetiden i Singapore lufthavn gik med at spise "Laksa" (en lokal nuddel ret vi havde faaet anbefalet af en lokal vi moedte paa flyet), som i oevrigt var enormt laekkert. Flyturen til Brisbane var omkring 9 timer, og gik uden nogle former for problemer.

Vi ankom altsaa til Brisbane 00:30 onsdag d. 14/7 tidlig tidlig morgen, og det var dermed 54 timer siden vi forlod Rom!! Fra Brisbane tog vi en shuttlebus til et Hostel vi havde booket dagen forinden, og ankom der omkring kl. 02:30.

Onsdag morgen stod vi op ved 8-tiden, og tog derefter til University of Queensland - naermere bestemt st. Lucia campus, hvor vi kommer til at studere de naeste 6 maaneder.

Vi missede lige akkurat et "accomodation meeting" 9:30, men naaede i stedet et "getting started meeting" ved 11-tiden. Her var der generel information, og vi moedte en super soed pige fra Holland, der inviterede os paa middag om aften.

Resten af dagen gik med at aabne en australsk bank konto, anskaffe sig et australsk mobil telefon nummer, og forsoege at finde et sted at bo.

Vi var tilbage paa vores Hostel omkring kl. 21:00, hvor vi gik direkte i seng.

Torsdag blev brugt udelukkende paa at finde et sted at bo. Jeg var ude og se en del forskellige vaerelser, men der er endnu ikke dukket noget interessant op. Dagen startede med at jeg blev hentet paa vores Hostel af en indisk SUPER KREGLER!! Han koerte os lidt rundt i byen, og vi stoppede blandt andet et sted og tod nogle billeder af en utrolig smuk udsigt over byen. Alt dette var dog forgaeves fra hans side, da de vaerelser han havde at tilbyde var helt forfaerdelige.
Han koerte os efterfoelgende til St. Lucia (vores campus), saa han var i vaert falt enorm venlig!

Senere paa dagen moedte vi en fyr fra Singapore, som var super cool. Jeg var ude at se et par vaerelser med ham, og vi snakkede ogsaa om at finde et sted sammen evt. - dette er dog langt fra sikkert. Om aften spiste vi middag hos Anne (den hollandske pige), da vi havde aflyst dagen forinden da vi simpelthen var for traette. En super hyggelig aften.

Der er en ting man skal vide om Brisbane, og nok Australien generelt egentlig, og det er at deres offentlige transportmidler er virkelig elendige. Der er ingen information om noget nogen steder, og paa vej hjem fra Anne var vi derfor noedsaget til relativt hurtigt at spoerge efter hjaelp.
Vi gik ind paa et lille pizzaria, og kom i snak med to super cool aussie fyre. Den ene fandt hurtigt et kort frem, og forsoegte os at forklare hvordan vi kom hjem derfra - hvilket var relativt langt vaek. - Den bedste loesning havde nok vaeret at tage en lille baad der hedder "City Cat", der sejler paa kanalen gennem Brisbane, og i oevrigt er vildt hyggelig.
Det hele endte dog med at han sagde, "Ya know what mates, Ill drive ya there", vi forsoegte naturligvis at fortaelle ham, at det absolut ikke var noedvendigt, men det kom vi ikke langt med - saa 10 min senere sad vi i hans bil taet paa vores Hostel :D... Helt fantastisk soedt af ham!!!

I dag er det saa fredag, og jagten paa et sted at bo fortsaetter. Jeg skal moedes med nogle assiatiske fyre her om en times tid, og haaber at det er et nogenlunde sted. Senere i dag tager jeg til et by omraade kaldet West End (der vores hostel ogsaa ligger), hvor der skulle vaere en masse bilige cykler - hvilket ville goere alting MEGET lettere.

Pt. er det haard vinter hernede, og vi har dermed kun 20-24 grader og skyfrit hverdag, dog med natte temperaturer ned til omkring 10 grader... Saa det er trods alt stadig til at holde ud 😉

Byen er generelt fantastis og campus er heeeelt vildt laekkert. Der gaar store kalkuner og andre kaempe fugle frit rundt paa campus, og der er generelt et helt vild dyreliv hernede.

Billeder foelger som sagt senere - og jeg vil forsoege at faa skrevet her saa tit som muligt.

- Oliver


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb