Deel 13

Oceania » Australia » Queensland » Atherton Tablelands » Yungaburra
October 1st 2011
Published: October 3rd 2011

Deel 13: zaterdag 1 okt
Van Lake Eacham naar Granit Gorge camp area. Onderweg gestopt bij een Wood en Craft Gallery, alwaar prachtig bewerkt hout. Je zou het prachtig vinden Renée, wat je allemaal van hout kunt maken. Zo mooi. Uiteindelijk een mooie armband gekregen, gemaakt door een Abroiginal artist. Ik vind het erg mooi. Het is gemaakt van pewter, een soort tin, maar precies weten we het niet. Hoe dan ook een mooie gedachte erachter. Oh, en ze hadden ook lekker koffie!!!!
De omgeving van de camp area bleek te bestaan uit schitterende granieten rotsblokken in de rivier wat leuke watervalletjes en stroomversnellingen geeft én een waterhole zonder crocs mét heerlijk verfrissend water. Daar waren we aan toe. Even relaxen, zwemmen, opwarmen op een rots, boek en krantje lezen.
Het was er heel rustig. Veel bomen om ons heen en een mango plantage naast ons. Een fijne camp kitchen mét laundrette (want het was weer wasdag) en schone wasgelegenheid. Aardig personeel en aardige medebewoneers. We hadden een prive picnic tafel én een eigen firepit waarop we ook konden bbq-en. Ideaal. Op tijd begonnen met een vuurtje en na een uur was het perfect om op te koken, mooie gloeiende kooltjes, dat moeten we hebben. De avond koelde best wel af (20 C), maar de firepit gaf ons veel warmte. Omdat er ook wat wind stond en het verder zo kurkdroog was, durfden we het vuur niet alleen te laten, dus hebben we de swags naar buiten getild en hebben we daar onder de sterrenhemel geslapen.
Eén ster, twee ster, drie ster, vier ster, vijfffffffffff ……. Dream tight!

Tot: 0.146s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.1177s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb